Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLohrová, Helena
dc.contributor.authorCsevárová, Marie
dc.date.accessioned2024-03-12T07:08:48Z
dc.date.available2024-03-12T07:08:48Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42158
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na motivaci dvou cílových skupin: studentů středních a vysokých škol při výuce anglického a francouzského jazyka. Inspirace pro tuto práci byl potencionální vliv motivace na učení se druhého jazyka (SLA) a cílem bylo porozumět motivaci a různých proměnných, které ovlivňují motivaci studentů. První kapitola práce představuje téma motivace v SLA, které slouží jako základ pro výzkum. Tato práce se tedy zaměřila konkrétně na tyto aspekty motivace: vnitřní a vnější motivace, instrumentální motivace, jazyková úzkost a amotivace a několik vlivů na motivaci studentů: učitelé, rodiče a přátelé. Následuje druhá kapitola, která nastiňuje metodologii výzkumu: pilotní dotazník, návrh finálního dotazníku a sběr dat. Třetí kapitola obsahuje analýzu dat, která zahrnuje odpovědi účastníků. Čtvrtá kapitola pojednává o kontrastech a podobnostech mezi oběma studovanými skupinami. Několik hlavních zjištění: Mezi studenty existují v symbióze vnitřní a vnější motivy, u vysokoškolských studentů byl však zřetelnější kariérní motiv. Pokud jde o studenty středních škol, nejrozšířenější byla vnitřní motivace, což znamená že se učí jazyk, protože je to baví. Určité rozdíly se našly i mezi studenty cílových jazyků této práce, studenti francouzštiny byli často motivováni kulturou jazyka a studenti angličtiny většinou vnímali praktickou užitečnost angličtiny jako svůj hlavní motiv. Vliv učitelů byl vnímán jako pozitivnější u studentů vysokých škol více než u studentů středních škol. Obě skupiny studentů projevily poměrně nízké vnímání aktivního rodičovského vlivu na jejich jazykové vzdělávání. Mnoho studentů projevilo občasný stav amotivace nebo známky jazykové úzkosti. Tyto aspekty byly vyšší u studentů vysokých škol, a to zejména studentů francouzštiny. Tato práce by mohla sloužit jako základ pro následující výzkum nebo jako nástroj pro pedagogy při zkoumání motivů jejich studentů za účelem zvýšení jejich motivace.cze
dc.format98 s.
dc.format98 s.
dc.language.isoeng
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectSLAcze
dc.subjectfrancouzský jazykcze
dc.subjectanglický jazykcze
dc.subjectvnitřní motivycze
dc.subjectvnější motivycze
dc.subjectamotivacecze
dc.subjectSLAeng
dc.subjectFrencheng
dc.subjectEnglisheng
dc.subjectintrinsic motiveseng
dc.subjectextrinsic motiveseng
dc.subjectamotivationeng
dc.titleUnderstanding motivation of Czech high school and university students to learn the English and French languagescze
dc.title.alternativeUnderstanding motivation of Czech high school and university students to learn the English and French languageseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58843
dc.description.abstract-translatedThe focus of this bachelor thesis is the study of the motivation of two target groups: high school and university students in learning both English and French languages. The research was stimulated by the great influence of motivation on Second Language Acquisition (SLA), and it aimed to give an insight into the motivations and different variables that influence the motivation of the students. The first chapter of the thesis introduces the topic of motivation in SLA, serving as the basis for the research. Accordingly, this work focused specifically on the following aspects of motivation: intrinsic and extrinsic motivation, instrumental motivation, language anxiety and amotivation, and several of the influences on the motivation of the students: teachers, parents, and friends. It is followed by the second chapter, which outlines the methodology: piloting a questionnaire, final questionnaire design, and the data collection. The third chapter contains the data analysis, which comprises the responses of the participants. The fourth chapter addresses both contrasts and similarities between the two studied groups. Several of the main findings are - Within the students, intrinsic and extrinsic motives coexist, nevertheless, for university students, the career motive was more noticeable. Concerning high school students, intrinsic motivation was the most prevalent. There were also some differences between the students of the target languages of this thesis, French students were often motivated by the culture of the language, and English students mostly perceived the practical usefulness of English as their main motive. The influence of teachers was perceived as more positive within university students than the high school students. Both groups of students expressed quite low perceptions of the active parental influence on their language learning. Many students displayed the occasional state of amotivation or signs of language anxiety. These aspects were higher within the university students, French majors in particular. This thesis could serve as a base for follow up research or as a tool for educators in researching the motives of their students in order to increase their motivation.eng
dc.date.accepted2020-09-02
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAnglický jazyk a literatura - Francouzský jazyk a literaturacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProšková, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam