• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Filozofická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Filozofická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Understanding motivation of Czech high school and university students to learn the English and French languages

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.542Mb)
    Posudek vedoucího práce (112.2Kb)
    Posudek oponenta práce (122.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (25.94Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Csevárová, Marie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato bakalářská práce je zaměřena na motivaci dvou cílových skupin: studentů středních a vysokých škol při výuce anglického a francouzského jazyka. Inspirace pro tuto práci byl potencionální vliv motivace na učení se druhého jazyka (SLA) a cílem bylo porozumět motivaci a různých proměnných, které ovlivňují motivaci studentů. První kapitola práce představuje téma motivace v SLA, které slouží jako základ pro výzkum. Tato práce se tedy zaměřila konkrétně na tyto aspekty motivace: vnitřní a vnější motivace, instrumentální motivace, jazyková úzkost a amotivace a několik vlivů na motivaci studentů: učitelé, rodiče a přátelé. Následuje druhá kapitola, která nastiňuje metodologii výzkumu: pilotní dotazník, návrh finálního dotazníku a sběr dat. Třetí kapitola obsahuje analýzu dat, která zahrnuje odpovědi účastníků. Čtvrtá kapitola pojednává o kontrastech a podobnostech mezi oběma studovanými skupinami. Několik hlavních zjištění: Mezi studenty existují v symbióze vnitřní a vnější motivy, u vysokoškolských studentů byl však zřetelnější kariérní motiv. Pokud jde o studenty středních škol, nejrozšířenější byla vnitřní motivace, což znamená že se učí jazyk, protože je to baví. Určité rozdíly se našly i mezi studenty cílových jazyků této práce, studenti francouzštiny byli často motivováni kulturou jazyka a studenti angličtiny většinou vnímali praktickou užitečnost angličtiny jako svůj hlavní motiv. Vliv učitelů byl vnímán jako pozitivnější u studentů vysokých škol více než u studentů středních škol. Obě skupiny studentů projevily poměrně nízké vnímání aktivního rodičovského vlivu na jejich jazykové vzdělávání. Mnoho studentů projevilo občasný stav amotivace nebo známky jazykové úzkosti. Tyto aspekty byly vyšší u studentů vysokých škol, a to zejména studentů francouzštiny. Tato práce by mohla sloužit jako základ pro následující výzkum nebo jako nástroj pro pedagogy při zkoumání motivů jejich studentů za účelem zvýšení jejich motivace.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42158
    Kolekce
    • Filozofická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV