dc.contributor.advisor | Roučová, Eva | |
dc.contributor.author | Kašparová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:31:12Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:31:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42310 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem badatelsky orientované výuky
technických témat na 1. stupni ZŠ. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první část se bude zabývat charakteristikou pojmů technika a technická výchova, další část bude zaměřena na nalezení prvků badatelského přístupu v RVP rámcově vzdělávací program, na což naváže popis BOV badatelsky orientovaná výuka a vymezení terminologie to úzce souvisí s rolí žáka a učitele v BOV, které budou rovněž rozpracovány v první části práce spolu s vymezením historických okolností vztahujících se k BOV. Dalším klíčovým tématem první části práce bude badatelsky orientovaná výuka v technickém vzdělávání.
Na závěr teoretické části bude provedena analýza různých projektů a publikací, které se na badatelský přístup více zaměřují.
Druhá část práce se zaměří na zkoumání konkrétních námětů hodin pro badatelsky
orientovanou výuku, a to v podobě navržení šesti výukových námětů pro začlenění
badatelsky orientované výuky do běžné výuky na 1. stupeň ZŠ. Všechny návrhy jsou
obohaceny o celkovou přípravu hodin včetně fotodokumentace jejich postupů a návodů. | cze |
dc.format | 94 s. | |
dc.format | 94 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | badatelsky orientovaná výuka | cze |
dc.subject | technické vzdělávání | cze |
dc.subject | 1. stupeň základní školy | cze |
dc.subject | náměty na výuku | cze |
dc.subject | inquiry based education technical eduacation | eng |
dc.subject | 1st grade of primary school | eng |
dc.subject | ideas for teaching | eng |
dc.title | Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The Exploration Oriented Teaching of Technical Subjects in Primary School Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56344 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with the topic of research- oriented teaching of technical
topics at the 1st grade of primary school. The work will be divided into two parts, while the first part will deal with the characteristics of the terms technology and technical education, the next part will focus on finding elements od research approach in FEP framework educational program, followed by a description of IBE inquiry based education and definition of terminology it is closely related to the role of pupil and teacher in IBE, which will also be elaborated in the first part of the work together with the definition of historical circumstances related to IBE. Another key topic of the first part of the work will be inquiry based education in technical education. At the end of the theoretical part, an analysis of various projects and publications that focus more on the research approach will be performed.
The second part of the work will focus on the examination of specific topics of
lessons for research- oriented teaching, in the form of designing six teaching topics for the integration of research- oriented teaching into regular teaching at the 1st grade of primary school. All proposals are eriched with the overall preparation of lessons, including photo documentation of their procedures and instructions. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vochozka, Vladimír | |