dc.contributor.advisor | Jetelina, Bedřich | |
dc.contributor.author | Kahlertová, Jindřiška | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:42:44Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:42:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42976 | |
dc.description.abstract | Tato práce se věnuje přezkoumání vlivu rodinného výchovného stylu na regulaci dětského užívání médií. Použitá metoda je metaanalýza ve které se setkává 18 mezinárodních studií na téma rodina, výchovný styl, děti a užívání médií. Vliv výchovných stylů na regulaci dětského užívání médií byl v interpretaci vyhodnocen jako určující. Z kvantitativní i kvalitativní části shodně vychází jako nejvhodnější a vlastně jediný správný demokratický výchovný styl. U ostatních výchovných stylů nedochází k důležitému souběhu působení dimenzí kladného emočního vztahu a pevného výchovného řízení. V aplikaci na výzkum výchovných stylů v ČR je vidět, že pozitivnímu vlivu demokratického výchovného stylu je vystavena poměrně malá část dospívajících. Dále se při analýze zviditelnily již celkem známé vztahy mezi počtem a umístěním médií v domácnosti a jejich problémovým užíváním. Ukazuje se také velmi silný vliv dlouhodobé kontroly na míru a způsob užívání médií. Rodinné vztahy mají určující vliv na chápání kontroly dítětem. V rodinách s nevyrovnanou vztahovou a sociální situací může docházet k zanedbání primární prevence problémového užívání médií. Jako zajímavá se ukazují určitá nedorozumění v komunikaci dětí a rodičů ohledně samoty dětí u média a jejich zralosti k autonomnímu jednání. Z nich mohou oboustraně plynout nesrovnalosti ve vzájemných očekáváních. | cze |
dc.format | 46 s. (106 776 znaků). | |
dc.format | 46 s. (106 776 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | výchovný styl | cze |
dc.subject | média | cze |
dc.subject | děti | cze |
dc.subject | dospívající | cze |
dc.subject | rodiče | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | parenting style | eng |
dc.subject | media | eng |
dc.subject | children | eng |
dc.subject | teens | eng |
dc.subject | parents | eng |
dc.subject | leisure | eng |
dc.title | Vliv výchovných stylů na regulaci činnosti dětí s médii v rodině | cze |
dc.title.alternative | The Influence of Parenting Style on Regulation of Children's Media Use in Family | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48800 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this study was to evaluate the influence of parenting style on regulation of children's media use at home. The method used is meta-analysis in which come together 18 international studies on family, parenting style, children and media use. In the interpretation, the influence of parenting styles on the organization of children and the media was assessed as determining. From the quantitative and qualitative part, it comes out equally as the most suitable and the only right democratic parenting style. There is no significant concurrence of a positive emotional relationship and strong educational management in other parenting styles. It can be seen in the application of parenting styles in the Czech Republic that a relatively small proportion of adolescents are exposed to the positive influence of a democratic parenting style. In addition, the already well-known relationship between the number and placement of media in the home and problem of media usage were made visible in the analysis. There is also a very strong influence of long-term control on the rate and usage of media. Family relationships have a decisive influence on the understanding of control by the child. In families with unbalanced relationships and social situations, the primary prevention of problem of media usage may be neglected. Some shortcomings in the communication of children and parents regarding feelings of digital loneliness and their maturity to autonomous behaviour have proved interesting. These can lead to basic misunderstandings. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-24 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nota, Josef | |