dc.contributor.advisor | Zbudilová, Helena | |
dc.contributor.author | Skibová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:42:44Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:42:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42977 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na literární výchovu v MŠ Jílovská 75 na Praze 4. Teoretická část vymezuje klíčovou terminologii jako je čtenářská gramotnost, předčtenářská gramotnost, kurikulární dokumenty pro předškolní vzdělávání a faktory ovlivňující rozvoj předčtenářské gramotnosti.
Praktická část seznamuje s výsledky výzkumu, který analyzoval současný stav literární výchovy a výukové metody, které používají učitelky v MŠ Jílovská. Pro tuto analýzu byl použit polostrukturovaný rozhovor, na jehož základě byly vytvořeny pracovní listy. Nedílnou součástí této práce je i ověření a následné vyhodnocení těchto pracovních listů. | cze |
dc.format | 71 s., 13 s. příloh | |
dc.format | 71 s., 13 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | předčtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | literární výchova | cze |
dc.subject | mezinárodní organizace | cze |
dc.subject | kurikulární dokumenty | cze |
dc.subject | reading literacy | eng |
dc.subject | pre-reading literacy | eng |
dc.subject | pre-schoolchildren | eng |
dc.subject | literary education | eng |
dc.subject | international organizations | eng |
dc.subject | curricular documents | eng |
dc.title | Literární výchova v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Literary education in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 52063 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the development of early literacy among children in kindergarten, particularly in Kindergarten Jílovská 75 in Prague 4. The theoretical part defines terminology such as literary education, reading literacy, pre-reading literacy, curricular documents for pre-school education. It describes factors influencing the development of skills previous reading.
The second part of the bachelor thesis presents the result of research, which describes current environment in Kindergarten Jílovská and explores how do teachers develop early literacy and which methods of work they use. A semi-structured interview was used for this analysis. Worksheets were created on the basis of this. The verification and subsequent evaluation of these worksheets are an integral part of this thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-25 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Samcová, Petra | |