dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Petrů, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:42:56Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:42:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43014 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá smyslem života dětí žijících v dětských domovech.
Teoretická část práce je zaměřena na dětský domov jako instituci a sociální prá- ci v dětském domově. V práci jsou popsány příčiny umístění dětí do ústavní péče a sociálně-právní ochrana dětí. Dále je popsána rodina a s ní spojené poruchy rodičov- ství a rodin. Je zde zmíněn smysl života a otázky po smyslu existence z pohledu Vik- tora E. Frankla. Teoretická část je také zaměřena na charakteristiku pracovníků v přímé péči o klienty a na charakteristiku dětí tří věkových kategorií, a to zejména předškolní věk, školní věk a adolescence. V závěru teoretické části je popsána depri-
vace dítěte spojená s umístěním do dětského domova.
Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum s cílem zmapovat představy dětí o smyslu života z pohledu vychovatelů. Pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami jsou v práci zpracovány rozhovory se čtyřmi aktéry a předsta- vy dětí jsou následně rozděleny do věkových kategorií, kde je čtenáři navíc umožně- no vidět, jak se představy věkem vyvíjejí. | cze |
dc.format | 111 s. (162 151 znaků) | |
dc.format | 111 s. (162 151 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dětský domov | cze |
dc.subject | sociální práce | cze |
dc.subject | ústavní výchova | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | smysl života | cze |
dc.subject | vychovatel | cze |
dc.subject | de- privace | cze |
dc.subject | úrovně potřeb | cze |
dc.subject | představy o životě | cze |
dc.subject | children's Home | eng |
dc.subject | social work | eng |
dc.subject | constitutional care | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | meaning of life | eng |
dc.subject | caretaker | eng |
dc.subject | deprivation | eng |
dc.subject | levels of needs | eng |
dc.subject | ideas about life | eng |
dc.title | Smysl života dětí žijících v dětském domově | cze |
dc.title.alternative | The meaning of life of children living in a children's home | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58804 | |
dc.description.abstract-translated | Theoretical part focuses on children's Home as an institution and on social work in children's Home. It describes possible causes for placing children in constitutional care and socially-legal children protection. It also describes family and related di- sorders of parenthood and families. It's mentioned here the meaning of life and questions about the purpose of existence as viewed by Viktor E. Frankl. The theore- tical part characterizes working in direct client care and children age categories, es- pecially preschool age, school age and adolescence. The deprivation of child related to placement in children's home is also described at the end of theoretical part.
Practical part concentrates on qualitative research with the goal of mapping ideas of children about life from the view of caretakers. It processes structured inter- views with open questions of four participants, then it separates the children ideas into age groups, where the reader can even see how the ideas have evolved with age. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-16 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální a charitativní práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kaplánek, Michal | |