Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorPetrů, Barbora
dc.date.accessioned2024-03-12T08:42:56Z
dc.date.available2024-03-12T08:42:56Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43014
dc.description.abstractPráce se zabývá smyslem života dětí žijících v dětských domovech. Teoretická část práce je zaměřena na dětský domov jako instituci a sociální prá- ci v dětském domově. V práci jsou popsány příčiny umístění dětí do ústavní péče a sociálně-právní ochrana dětí. Dále je popsána rodina a s ní spojené poruchy rodičov- ství a rodin. Je zde zmíněn smysl života a otázky po smyslu existence z pohledu Vik- tora E. Frankla. Teoretická část je také zaměřena na charakteristiku pracovníků v přímé péči o klienty a na charakteristiku dětí tří věkových kategorií, a to zejména předškolní věk, školní věk a adolescence. V závěru teoretické části je popsána depri- vace dítěte spojená s umístěním do dětského domova. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum s cílem zmapovat představy dětí o smyslu života z pohledu vychovatelů. Pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami jsou v práci zpracovány rozhovory se čtyřmi aktéry a předsta- vy dětí jsou následně rozděleny do věkových kategorií, kde je čtenáři navíc umožně- no vidět, jak se představy věkem vyvíjejí.cze
dc.format111 s. (162 151 znaků)
dc.format111 s. (162 151 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdětský domovcze
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectústavní výchovacze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectsmysl životacze
dc.subjectvychovatelcze
dc.subjectde- privacecze
dc.subjectúrovně potřebcze
dc.subjectpředstavy o životěcze
dc.subjectchildren's Homeeng
dc.subjectsocial workeng
dc.subjectconstitutional careeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectmeaning of lifeeng
dc.subjectcaretakereng
dc.subjectdeprivationeng
dc.subjectlevels of needseng
dc.subjectideas about lifeeng
dc.titleSmysl života dětí žijících v dětském domověcze
dc.title.alternativeThe meaning of life of children living in a children's homeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58804
dc.description.abstract-translatedTheoretical part focuses on children's Home as an institution and on social work in children's Home. It describes possible causes for placing children in constitutional care and socially-legal children protection. It also describes family and related di- sorders of parenthood and families. It's mentioned here the meaning of life and questions about the purpose of existence as viewed by Viktor E. Frankl. The theore- tical part characterizes working in direct client care and children age categories, es- pecially preschool age, school age and adolescence. The deprivation of child related to placement in children's home is also described at the end of theoretical part. Practical part concentrates on qualitative research with the goal of mapping ideas of children about life from the view of caretakers. It processes structured inter- views with open questions of four participants, then it separates the children ideas into age groups, where the reader can even see how the ideas have evolved with age.eng
dc.date.accepted2020-06-16
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKaplánek, Michal


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam