Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorMedalová Hůdová, Václava
dc.date.accessioned2024-03-12T08:42:59Z
dc.date.available2024-03-12T08:42:59Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-04-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43021
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit, zda metoda Filozofie pro děti může sloužit jako prostředek pomoci mezigeneračnímu dialogu. V teoretické části vysvětluje principy metody v souvislosti s její historií, filozofickým základem, rozvojem trojdimenzionálního myšlení a intelektových dovedností. Vymezuje základní charakteristiku životního období adolescence a stáří s důrazem na proces hledání vlastní identity, význam vrstevnických skupin u adolescentů a adaptaci na stáří u seniorů. V rámci otázky mezigeneračního dialogu se zabývá také vzájemnými konflikty těchto věkových skupin a jejich příčinami zejména v podobě ageismu, věkové segregace nebo negativních stereotypů. Výzkumná část hledá pomocí kvalitativního výzkumu v ohniskových skupinách odpověď na dvě výzkumné otázky - "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat prvky filozofického dialogu?" a "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat problémy týkající se charakteru doby "dříve" a "dnes", které skupina společně řeší?". Samotný výzkum je vedený formou hodiny Filozofie pro děti, na níž společně diskutují dvě ohniskové skupiny - skupina adolescentů a skupina seniorů. Získaná data jsou analyzována pomocí kódování a následně interpretována ve vztahu k formulovaným výzkumným otázkám.cze
dc.format89 s., 44 s. obrazových příloh
dc.format89 s., 44 s. obrazových příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfilozofie pro děticze
dc.subjectP4Ccze
dc.subjecttrojdimenzionální myšlenícze
dc.subjectintelektové dovednosticze
dc.subjectadolescencecze
dc.subjectvrstevnická skupinacze
dc.subjectstářícze
dc.subjectseniorcze
dc.subjectadaptace na stářícze
dc.subjectmezigenerační konfliktcze
dc.subjectageismuscze
dc.subjectvěková segregacecze
dc.subjectohniskové skupinycze
dc.subjectphilosophy for childreneng
dc.subjectP4Ceng
dc.subjectthinking skillseng
dc.subjectcriticaleng
dc.subjectcreative and caringeng
dc.subjectthinkingeng
dc.subjectadolescenceeng
dc.subjectpeer groupeng
dc.subjectold ageeng
dc.subjectsenioreng
dc.subjectelderlyeng
dc.subjectadaptation to the old ageeng
dc.subjectintergenerational conflicteng
dc.subjectageismeng
dc.subjectage segregationeng
dc.subjectfocus groupseng
dc.titleFilozofie pro děti jako pomoc mezigeneračnímu dialogu o charakteru společnosti "dříve" a "dnes"cze
dc.title.alternativePhilosophy for children as tool for helping the intergenerational dialog about characteristics of "before" and "now" time periodeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58902
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis aims to discover, whether the method of Philosophy for children can be used for facilitating the intergenerational dialog. Theoretical part describes principles of this method in connection to its history, philosophical basis, development of three-dimensional thinking and thinking skills. Further, it defines basic characteristics of life period of adolescence and old age with focus on the process of discovering self-identity, the importance of adolescent peer groups for this age group and adaptation to the old age by seniors. Within the question of the intergenerational conflict it also discusses mutual conflicts between these age groups and their causes, in particular regard to the ageism, age segregation of negative stereotypes. Research part of this theses aims to answer following question by quantitative research in focus groups: "Is it possible to perceive the elements of philosophical dialog during the discussion in focus group?" and "Is it possible to perceive the problems concerning characteristics of "before" and "now" time period that are being discussed by the focus group during the discussion?". The research is being conducted in the form of lesson of Philosophy for children, during which a discussion between 2 focus groups takes place - an adolescent group and a senior group. Gathered data are analysed by coding and subsequently interpreted in relation to the established research questions.eng
dc.date.accepted2020-09-02
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavel, Tomáš Cyril


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam