Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorSteinbauerová, Dagmar
dc.date.accessioned2024-03-12T08:57:50Z
dc.date.available2024-03-12T08:57:50Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43170
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá možnostmi začlenění a postojem vedoucích kolektivů mládeže požárního sportu k integraci dětí s postižením do této volnočasové aktivity. Odpovídá také na otázku, zda je možné jednotlivé disciplíny požárního sportu upravit pro děti s postižením. V dnešní době integrace dětí s postižením do výchovně vzdělávacího procesu a do společnosti, je důležité nezapomínat také na vyplnění jejich volného času. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část definuje rozdíl mezi integrací a inkluzí, a také vysvětluje, co je to volný čas. Dále se zabývá možnými sportovními aktivitami dětí s postižením a objasňuje, co je požární sport. Ve výzkumné části je použit smíšený typ výzkumu. Prvním, kvalitativním typem výzkumu, sekundární analýzou dat, je potvrzena možnost úpravy všech disciplín požárního sportu pro děti s postižením. Druhým, kvantitativním typem výzkumu, technikou dotazníku je potvrzeno, že vztah vedoucích mladých hasičů k dětem s postižením je převážně pozitivní. Většina hasičských vedoucích je ochotna přijmout do svého družstva dítě s jakýmkoliv postižením, avšak s podmínkou neúčasti tohoto dítěte na závodech. V případě účasti dětí s postižením na závodech je menší většina vedoucích mladých hasičů ochotna přijmout do svého družstva nejčastěji děti s ADHD, se sluchovým a tělesným postižením. Někteří, avšak jejich počet je nízký, jsou ochotni přijmout i děti se zrakovým a mentálním postižením. Na základě zjištění, získaných tímto výzkumem, by bylo vhodné pokračovat ve tvorbě metodiky práce pro děti s postižením v požárním sportu.cze
dc.format88 s. (129 390)
dc.format88 s. (129 390)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítě s postiženímcze
dc.subjectIntegrace a inkluzecze
dc.subjectVolnočasové aktivitycze
dc.subjectSportovní aktivitycze
dc.subjectPožární sportcze
dc.subjectChildren with Disabilitieseng
dc.subjectIntegration and Inclusioneng
dc.subjectLeisure Activitieseng
dc.subjectSport Activitieseng
dc.subjectFire Sporteng
dc.titleSpecifika požárního sportu pro děti s postiženímcze
dc.title.alternativeThe Specifics of the Fire Sport for Children with Disabilitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag60684
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the possibilities of integration and attitude of the youth fire sport team leaders towards integration of children with disabilities into this leisure time activity. It also answers the question whether individual disciplines of fire sport can be adapted for children with disabilities. Nowadays, when integration of children with disabilities into the educational process and society is ongoing it is important not to forget about their leisure time. The thesis is divided in the theoretical and research part. The theoretical part defines a difference between integration and inclusion and provides also an explanation of what is leisure time. Furthermore, it deals with possible sports activities of children with disabilities and explains what fire sport is. The mixed type of research is used in the research part. By means of the first, qualitative type of research, secondary data analysis, a possibility of adjusting of all fire sport disciplines for children with disabilities is confirmed. Using the second, quantitative type of research, i.e. a technique of a questionnaire, confirms that the relationship of leading young firefighters to children with disabilities is mostly positive. Most fire brigade leaders are willing to accept a child with any disability in their team, but provided that such child will not participate in the competitions. In the case of participation of children with disabilities in competitions, a smaller majority of young firefighter leaders are willing to include in their team most often children with ADHD, hearing and physical disabilities. Some, but their number is low, are willing to accept also children with visual and mental disabilities. Based on the findings of this research, it would be appropriate to continue to develop a methodology of work for children with disabilities in fire sport.eng
dc.date.accepted2020-07-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam