Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDvořáčková, Dagmar
dc.contributor.authorIfkovich, Veronika
dc.date.accessioned2024-03-12T08:59:19Z
dc.date.available2024-03-12T08:59:19Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-08-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43274
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání v rámci univerzity třetího věku jako jednu z často zmiňovaných aktivit majících pozitivní vliv na seniory v rámci podpory aktivního stárnutí. Cílem této bakalářské práce je zmapovat motivaci seniorů ke vzdělávání na univerzitě třetího věku. Práce je dělena na dvě části. Teoretickou a empirickou. První část, teoretická, obsahuje čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá stářím, stárnutím, aktivním stárnutím, životním stylem a volným časem seniorů. Druhá kapitola se týká sociálních a mezigeneračních kontaktů a bariér v životě seniorů. Třetí kapitola se věnuje vzdělávání seniorů a motivaci ke vzdělávání. Čtvrtá kapitola se zabývá institucemi, které zajišťují vzdělávání seniorů, a informačními a komunikačními technologiemi. V druhé, empirické, části, nalezneme cíl bakalářské práce, kterým je zjistit, jakým způsobem jsou senioři motivováni ke vzdělávání na univerzitě třetího věku. V rámci této bakalářské práce byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie z důvodu získání hloubkového popisu dané problematiky. Nalezneme zde také hlavní výzkumnou otázku, kterou je: Jaký přínos má pro seniory vzdělávání na U3V? Pro zodpovězení hlavní výzkumné otázky byly stanoveny dílčí výzkumné otázky a další doplňující otázky. Byla zvolena metoda dotazování, kdy pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru došlo ke zjištění potřebných dat. Výběrový soubor byl tvořen seniory navštěvujícími univerzitu třetího věku v Jihočeském kraji. Na základě získaných dat jsou pak výsledky analyzovány. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že senioři mají pro studium univerzity třetího věku mnoho důvodů, mezi které patří získání nových znalostí, zkušeností a rozvoj osobnosti. Sociální kontakty mají pro seniory velice důležitou roli a v rámci studia každý senior nalezne nové přátele, se kterými následně tráví svůj volný čas. Předávají si své životní zkušenosti a motivují se v osobním životě i ve studiu. Studium pozitivně ovlivňuje seniory po stránce fyzické i psychické. V rámci zhodnocení přináší studium seniorům mnoho přínosů, mezi něž patří posílení paměti, získání nových informací a nalezení nových volnočasových aktivit.cze
dc.format78 s. (125 124 znaků)
dc.format78 s. (125 124 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectseniorcze
dc.subjectuniverzita třetího věkucze
dc.subjectaktivní stárnutícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectSenioreng
dc.subjectUniversity of the Third Ageeng
dc.subjectActive aging itselfeng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectMotivationeng
dc.titleVzdělávání seniorů v rámci univerzity třetího věku jako forma aktivního stárnutícze
dc.title.alternativeThe Seniors Education on University of the Third Age like a Form of Active Aging Itselfeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61728
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on education within University of the Third Age as one of the often mentioned activities which have some positive effect on the older people within support of active aging. The aim of this bachelor thesis is to understand the of older people´s motivation to study the University of the Third Age. This thesis consists of two parts, the theoretical and empirical part. Theoretical part consists of four chapters. Chapter one is devoted to old age, aging, active aging, lifestyle and leisure time of older people. The second chapter focuses on social and intergenerational contacts and barriers in the lives of older people. The third chapter presents an overview of education of older people and their motivation to study. The fourth chapter deals with institutions that ensure education for the older people and information and communication technologies. In the second part, empirical, we will find the goal of the bachelor's thesis, which is to find out how older people are motivated to study at the University of the Third Age. In order to obtain an in-depth description of this issue, a qualitative research strategy was chosen in this bachelor's thesis. We will also find the main research question here, which is: What is the benefit of education at University of the Third Age for older people? To answer the main research question, partial research questions and other supplementary questions have been set. The semi-structured interview technique was chosen as the method of questioning for collecting necessary data. The sample consisted of older people attending the University of the Third Age in the South Bohemian Region. Based on the data obtained, the results are then analyzed. The research has found that seniors have many reasons to study at University of the Third Age, including gaining new knowledge, experience and personality development. Social contacts have a very important role for seniors, they finds new friends, with whom they spend their free time, share their life experiences and motivates each other in their personal lives and studies. The study has a positive effect on the seniors physical and mental condition. As part of the evaluation, studying for seniors brings many benefits, including strengthening memory, gaining new information and finding new leisure activities.eng
dc.date.accepted2020-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvestková, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam