Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorHavlíčková, Petra
dc.date.accessioned2024-03-12T08:59:25Z
dc.date.available2024-03-12T08:59:25Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43280
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá využitím hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče. V práci byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo "Zpracovat návrh výchovného programu volnočasových aktivit s využitím hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče". Jako druhý cíl jsem si stanovila "Zmapovat možnosti využití hudebního nástroje djembe při tvorbě volnočasových programů pro klienty Střediska výchovné péče". Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. Kapitola první, kromě charakteristiky etopedie a jejího postavení ve speciální pedagogice, specifikuje poruchy chování a faktory, které jejich vznik ovlivňují. Nakonec popisuje Středisko výchovné péče. Druhá část je věnována charakteristice volnočasových aktivit obecně a jejich funkci při působení na klienty s poruchou chování. Tématem třetí kapitoly je muzikoterapie, včetně bubnování, a její využití u klientů s poruchami chování. Ve čtvrté kapitole jsou přiblíženy hudební nástroj djembe a zásady bubnování. V praktické části je popsána metodologie výzkumu, vlastní realizace a výsledky výzkumu. Jako výzkumné metody byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu: pozorování, rozhovory a sekundární analýza dokumentů. Autorka připravila pro pilotní ověření 180minutový program, který realizovala se šesti klienty. Na základě tohoto ověření byl sestaven a odzkoušen 60minutový program se třemi různými skupinami klientů, kterých bylo celkem čtrnáct. Po zrealizování 60minutových programů bylo zjištěno, že časová dotace těchto programů je nedostačující. Proto byla připravena a odzkoušena výsledná 90minutová verze se skupinou pěti klientů. Součástí bakalářské práce je příloha, ve které jsou uvedeny návrhy pro relaxační části programu bubnování na djembe. Součástí kapitoly Výsledky jsou kromě výsledné 90minutové verze programu i závěry z rozhovorů s pracovníky Střediska výchovné péče o dalším využití hudebního nástroje djembe.cze
dc.format75 s. (132 030 znaků)
dc.format75 s. (132 030 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstředisko výchovné péče; poruchy chování; muzikoterapie; djembe; bubnovánícze
dc.subjectEducation Childern Care Center; behavioral Disorders; Music Therapy; Djembe; drummingeng
dc.titleVyužití hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péčecze
dc.title.alternativeThe use of the musical Instrument Djembe in Work with Clients of Education Childern Care Centereng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61737
dc.description.abstract-translatedThis bacelor thesis deals with the use of the musical instrument called the djembe by the clients of the Centre for Educational Care. Two goals were determined in this work. The first goal was to "Develop a proposal for an educational program of leisure activities using the djembe for the clients of the Centre for Educational Care" and the second goal was to "Map the possibilities of using the djembe in creating the leisure programs for the clients of the Centre of Educational Care". The thesis consists of the theoretical and practical part. The theoretical part includes four chapters. In addition to the characteristics of special education of children with behavioural disorders and its position in special pedagogy, the first chapter specifies behavioural disorders and the factors that influence their origin, and finally it describes the Centre for Educational Care. The second part is devoted to the characteristics of leisure activities in general and their function in influencing the clients with behavioural disorders. The topic of the third chapter is music therapy and its use in clients with behavioural disorders, including drumming. The fourth chapter introduces the djembe and the principles of drumming. The practical part describes the research methodology, actual implementation and the results of the research. The methods of qualitative research such as observation, interviews and secondary analysis of the documents were used as the research methods. The author prepared a 180 minute program for pilot verification. Based on this verification, a 60 minute program was compiled and tested with three different groups of clients. Following implementation of the 60 minute programs, it was found that the time allocation for these programs was insufficient. Therefore, the final 90 minute version was prepared and tested. A part of the thesis is the annex that contains suggestions for the relaxation parts of the djembe drumming program. In addition to the final 90 minute version of the program, the chapter with the results also includes conclusions from interviews with the employees of the Centre for Educational Care regarding further use of the djembe.eng
dc.date.accepted2020-07-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLidralová, Jitka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam