dc.contributor.advisor | Šedová, Lenka | |
dc.contributor.author | Šnokhausová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:01:27Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:01:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43380 | |
dc.description.abstract | Naše bakalářská práce nese název "Edukace pacienta po cévní mozkové příhodě". Zabývá se edukačním procesem probíhajícím u pacienta po prodělané cévní mozkové příhodě. Dále se věnujeme edukační činnosti sester na neurologickém oddělení u pacientů, kteří prodělali mrtvici. Teoretická část bakalářské práce obsahuje podrobnosti o cévní mozkové příhodě. Pro výzkumnou část jsme stanovily jako cíl práce popsat edukaci pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu sester. Pro dosažení tohoto cíle jsme zvolily výzkumné šetření formou kvalitativního výzkumu. K získání dat jsme využily techniku polostrukturovaného rozhovoru se sestrami na neurologickém oddělení v jihočeské nemocnici. Výzkumný soubor je tvořen všeobecnými sestrami, sestrami s vysokoškolským titulem a sestrami se specializací, které pracují v nemocničním zařízení. V rámci výzkumu bylo uskutečněno deset rozhovorů. Výzkumné šetření formou rozhovorů bylo uskutečněno na přelomu února a března roku 2020. Po uskutečnění a zpracování rozhovorů do programu Microsoft Word byly vytvořeny identifikační údaje dotazovaných sester. Dále pomocí programu MAXQDA 2020 byly rozhovory analyzovány pomocí kategorizace dat a následným kódováním. Z analýzy vyplývá, že sestry se podílí na edukaci pacienta. Využívají techniku slovní edukace a praktická cvičení. Edukace nemocného je zaměřena na jeho současný zdravotní stav, seznámení pacienta s možnostmi léčby a na následnou péči. Velkým přínosem pro zlepšení zdravotního stavu pacienta je i spolupráce rodiny se zdravotnickým personálem. | cze |
dc.format | 55 s. (99 232 znaků) | |
dc.format | 55 s. (99 232 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Pacient | cze |
dc.subject | edukace | cze |
dc.subject | edukační proces | cze |
dc.subject | sestra | cze |
dc.subject | cévní mozková příhoda | cze |
dc.subject | Patient | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | educational process | eng |
dc.subject | nurse | eng |
dc.subject | stroke | eng |
dc.title | Edukace pacienta po cévní mozkové příhodě | cze |
dc.title.alternative | Education of a patient after stroke | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62308 | |
dc.description.abstract-translated | Our bachelor thesis is called "Patient education after a stroke ". It deals with the educational process of a patient after a stroke. Our next focus point is an educational process of the nurses at the neurological department dealing with the after stroke patients. The theoretical part of the bachelor thesis contains details about the stroke. For the research part, we set as the goal of the work to describe the education of patients after a stroke from the point of view of nurses. We have chosen qualitative research in the form of survey for reaching this goals. For data acquisition, we used a technique of a semi-structured interview with nurses at the neurology department in a South Bohemian hospital. The research group consists of general nurses, university educated nurses and specialized nurses, which all work at the hospital facility. Ten interviews were conducted during the research. Interview based research survey was carried out between February and March 2020. After finishing the aforementioned interviews and its processing in the Microsoft Word, the identification data of the interviewed nurses were created. Furthermore, using the MAXQDA 2020 software, the interviews were analysed using data categorization and subsequent coding. The analysis shows, that the nurses are involved in patient education. They use the technique of verbal education and practical exercises. The education of the patient is focused on his current health state, familiarizing the patient with the treatment options and subsequent care. A great benefit for the improvement of the patient's health is the cooperation of the family with the medical staff. | eng |
dc.date.accepted | 2020-07-02 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hudáčková, Andrea | |