Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHricová, Alena
dc.contributor.authorHoličová, Martina
dc.date.accessioned2024-03-12T09:02:56Z
dc.date.available2024-03-12T09:02:56Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43424
dc.description.abstractCílem předkládané diplomové práce bylo popsat vliv koordinované rehabilitace na celkový rozvoj a zdravotní stav dítěte s mozkovou obrnou. Dílčím cílem pak bylo zjistit, do jaké míry intervence, pomocí koordinované rehabilitace, ovlivnila život dítěte a jeho rodiny. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce pojednává o současném stavu problematiky, zmiňuje se o přidružených onemocněních doprovázejících toto onemocnění, charakterizuje jednotlivé složky systému koordinované rehabilitace a čtenáře informuje o možnostech využití různých metod a léčebných postupů, které umožňují dětem s mozkovou obrnou a jejich rodinám zkvalitnit život s tímto zdravotním znevýhodněním. Seznamuje čtenáře s nástinem psychologického dopadu změn zdravotního stavu na osobnost dítěte s mozkovou obrnou a vysvětluje jejich vliv na kvalitu života celé rodiny. Praktická část seznamuje čtenáře s průběhem výzkumu a jeho výsledky. Vlastním výzkumem jsem se snažila ověřit poznatky, které jsem získala studiem literatury při zpracování teoretické části diplomové práce. Data jsem získávala za pomoci metod a technik kvalitativního výzkumu. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru vedeného s rodiči informanta a i s ním samotným, jsem pomohla čtenářům nahlédnout do života rodiny s dítětem s mozkovou obrnou, přiblížit jejich každodenní radosti, problémy a úskalí, se kterými se potýkají. Do textu praktické části jsem na mnoha místech vkládala i analytické úryvky ze zdravotní dokumentace pro přiblížení závažnosti onemocnění, poznatky z vlastního pozorování a práce jako terapeuta. Na základě těchto poznatků jsem vytvořila kazuistiku uživatele. Provedeným výzkumem jsem sama měla možnost přesvědčit se o tom, jak důležitá je pro pacienta plynulá návaznost jednotlivých složek koordinované rehabilitace, která je nezbytná pro minimalizaci následků postižení a pro zkvalitnění života těchto jedinců a jejich rodin. Dospěla jsem k názoru, že i přes tu sebelepší péči všech odborníků nelze opomíjet limity, které daný jedinec má, a že se nemusí vše odvíjet tak, jak bychom očekávali. V průběhu výzkumu jsem také zjistila, že je mnohdy velmi problematické sestavit tým odborníků, který bude ochoten efektivně 3 spolupracovat. Pokud by však tento výzkum přispěl k lepšímu porozumění dané problematiky onemocnění a bylo tím dosaženo kvalitnější péče o děti s mozkovou obrnou a jejich rodiny, pak by tento výzkum splnil svůj účel. Věřím, že tato diplomová práce může posloužit nejen odborníkům, ale i studentům se lépe orientovat v tak širokém oboru, jakým koordinovaná rehabilitace ve skutečnosti je.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmozková obrna; zdravotní postižení; koordinovaná rehabilitace; kombinované postiženícze
dc.subjectcerebral palsy; disability; coordinated rehabilitation; combined disabilityeng
dc.titleKoordinovaná rehabilitace u dítěte s dětskou mozkovou obrnoucze
dc.title.alternativeCoordinated rehabilitation of children cerebral palsyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag58129
dc.description.abstract-translatedThe aim of the submitted diploma thesis was to describe the influence of coordinated rehabilitation on the overall development and health status of a child with cerebral palsy. The partial goal was to find out to what extent the intervention, through coordinated rehabilitation, affected the life of the child and his family. The work is divided into two parts. The theoretical part deals with the current state of affairs, mentions the associated diseases accompanying this disease, characterizes the various components of the system of coordinated rehabilitation and informs the reader about the possibilities of using various methods and treatments that allow children with cerebral palsy and their families to improve life with this healthdisadvantage. It acquaints the reader with an outline of the psychological impact of changes in health status on the personality of a child with cerebral palsy and explains their impact on the quality of life of the whole family. The practical part acquaints the reader with the course of research and its results. Through my own research, I tried to verify the knowledge that I gained by studying the literature in the processing of the theoretical part of the thesis. I obtained data with the help of methods and techniques of qualitative research. Through a semi-structured interview conducted with the informant's parents and with himself, I helped readers to look into the life of a family with a child with cerebral palsy, to present their daily joys, problems and pitfalls they face. In many places, I also inserted analytical excerpts from the medical documentation into the text of the practical part to show the severity of the disease, findings from my own observations and work as a therapist. Based on this knowledge, I created a case report of the user. With the done research I had a chance to make sure how important a fluent continuity of particular parts of a coordinated rehabilitation for a patient is, that it is necessary for minimalizing consequences of a disability and for improving life of these individuals and their families. I reached an opinion that despite the best care of all specialists, we can not forget the limits which a certain individual has and that everything does not have to develop in the way we would expect it to. During the research I also found out that it is often very problematic to assemble a team of 5 specialists that is willing to cooperate effectively. However if this research could contribute to a better understanding of a specific problematics of a disease and reach a better quality care of children with cerebral palsy and their families, this research would meet its purpose. I believe that this diploma thesis can serve not only experts, but also students to better orient themselves in such a broad field as coordinated rehabilitation really is.eng
dc.date.accepted2020-07-09
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVacková, Jitka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam