Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFreitinger-Skalická, Zuzana
dc.contributor.authorKubišová, Lucie
dc.date.accessioned2024-03-12T09:03:12Z
dc.date.available2024-03-12T09:03:12Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43459
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je porovnání letecké nehody ultralehkého letadla a letecké nehody kluzáku. V teoretické části je popsané civilní letectví - organizace zabývající se letectvím, letiště na území České republiky, plochy pro sportovní létající zařízení na území České republiky či informace o ultralehkém letadle a bezmotorovém letadle (kluzák). Dále je v teoretické části zmíněn integrovaný záchranný systém (základní a ostatní složky integrovaného záchranného systému) a zásah složek integrovaného záchranného systému u mimořádné události: letecká nehoda. Výzkumná otázka této práce se zabývá tím, zda se liší vyšetřovací postupy a závěrečné zprávy Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod u leteckých nehod ultralehkých letadel a leteckých nehod kluzáků s ohledem na odlišné parametry, technické vlastnosti a kapacitu míst uvedených letadel. Odpověď na zmíněnou otázku zní, že postupy ani závěrečné zprávy se nijak neliší. Rozdíl spočívá pouze ve výsledcích a závěrech leteckých nehod. Odchylky v závěrečných zprávách nesouvisí s technickými odlišnostmi uvedených letadel, ale souvisí s faktory, které ovlivňují vznik letecké nehody (provozovatelé, způsobilost letadel k letu, osvědčení pilotů o jejich zdravotní způsobilosti, platnost pilotních průkazů, vliv meteorologické situace, vliv lidského faktoru). Druhý cíl se zaměřuje na vyhodnocení zásahu jednotek požární ochrany u mimořádné události - nehoda sportovního letadla. Výsledkem rozboru tohoto vyhodnocení je zjištění, že na místo zásahu se během dvanácti minut dopravila jednotka sboru dobrovolných hasičů Strunkovice nad Blanicí a až jako druhý se na místo zásahu dostavil Hasičský záchranný sbor územního odboru a stanice Prachatice. Plošné pokrytí území jednotkami požární ochrany je dle této informace jednoznačně důležité a významné.cze
dc.format91 s.
dc.format91 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectLetectvícze
dc.subjectultralehké letadlocze
dc.subjectkluzákcze
dc.subjectnehodacze
dc.subjectintegrovaný záchranný systémcze
dc.subjecthasičský záchranný sborcze
dc.subjectpoliciecze
dc.subjectzdravotnická záchranná služba.cze
dc.subjectAviationeng
dc.subjectultralight aeroplaneeng
dc.subjectglidereng
dc.subjectaccidenteng
dc.subjectIntegrated Rescue Systemeng
dc.subjectFire Rescue Uniteng
dc.subjectPoliceeng
dc.subjectMedical Rescue Service.eng
dc.titlePorovnání letecké nehody ultralehkého letadla a letecké nehody kluzákucze
dc.title.alternativeComparison of an ultralight aeroplane accident with an accident of a glidereng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag61593
dc.description.abstract-translatedThe topic of this thesis relates to the comparison of an ultralight aeroplane accident with an accident of a glider. In the theorical part, the civil aviation is described - organizations related to aviation, airports within the territory of the Czech Republic, areas designated to sport aircraft in the territory of the Czech Republic or information regarding ultralight aeroplane and unpowered aircraft (glider). Consequently, Integrated Rescue System (primary emergency services and other bodies of the Integrated Rescue System) is mentioned in the theorical part of this study, as well as an emergency operation of the bodies of the Integrated Rescue System during an emergency ocurrence: an aircraft accident. The research question of this study focuses on the potential differences between the investigation procedures and final reports published by Air Accidents Investigation Institute. These can relate either to an ultralight aeroplane accidents or accidents of gliders, considering different parameters, technical features and seat capacity of the mentioned aircrafts. The answer to this question is that neither procedures or the final reports differ in any of the two cases. The differences consist only in the results and conclusions of the aeroplane accidents. Those deviations in the final reports do not relate to any technical differences of the aircrafts mentioned above, nevertheless do relate to the factors which caused the aircraft accident (operators, airworthiness, pilot´s medical certification, pilot licence validity, weather conditions, and human factor influence). The second aim of the present study deals with the evaluation of the Fire Rescue Service bodies emergency operation during an emergency ocurrence: a sport ircraft accident. The result of the analysis of this report shows us that the Volunteer Fire Department from Strunkovice nad Blanicí came to the accident point in twelve minutes, on the contrary the professional Fire Rescue Unit of the area of the town Prachatice came later. Hence, the region-wide coverage by fire rescue units is undoubtedly of a supreme importance.eng
dc.date.accepted2020-07-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtípek, Vladimír


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam