Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHudáčková, Andrea
dc.contributor.authorBuroňová, Nikola
dc.date.accessioned2024-03-12T09:03:43Z
dc.date.available2024-03-12T09:03:43Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43500
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá tématem školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici a přípravou simulačních scénářů. Obsahuje teoretickou a empirickou část. Cílem naší práce bylo zjistit, jakým způsobem nyní probíhá školení pro sestry v nemocnici. Analyzovat jejich připravenost poskytnout kardiopulmonální resuscitaci na základě školení, která absolvují. A následně zmapovat chybějící prvky v rámci školení kardiopulmonální resuscitace. Na tyto cíle byly zaměřeny tři výzkumné otázky. Jakým způsobem probíhá aktuální školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Jak jsou sestry připraveny poskytnout kardiopulmonální resuscitaci pacientovi na svém pracovišti? Jaké nedostatky obsahují dosavadní školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Pro získání potřebných informací bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Byla vybrána technika polostrukturovaných rozhovorů a pozorování. Výzkumný vzorek tvořilo 11 probandů, jednalo se o sestry, které pracují na chirurgickém a interním standardním oddělení a chirurgické a interní JIP ve stejné nemocnici. Podmínka stejného pracoviště byla zvolena proto, aby všechny sestry měly absolvovaná stejná školení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že školení neprobíhá pomocí simulační výuky, ale sestry by tuto možnost rády uvítaly. Školení probíhá spíše u připravené figuríny nikoliv v rámci simulačního scénáře a autentickou situací na oddělení. Zároveň se většinou na základě absolvovaných školení cítí připraveny poskytnout KPR na svém oddělení, ale především proto, že vědí, že nejsou na oddělení samy. Mezi nejčastější nedostatky školení řadí pomůcky ke KPR - reálné figuríny, reálnou situaci, ale i školicí místnost. Tato práce bude přínosná pro rozvoj školení KPR pro sestry, ale i pro studenty připravující se na profesi všeobecné sestry. A to především z důvodu vytvoření simulačních scénářů, které jsou výstupem této práce a vychází z výzkumu, v němž jsme zjišťovali názory a potřeby sester související se školením.cze
dc.format142 s.
dc.format142 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKardiopulmonální resuscitacecze
dc.subjectškolenícze
dc.subjectnemocnicecze
dc.subjectpřípravacze
dc.subjectsimulační scénářcze
dc.subjectCardiopulmonary resuscitationeng
dc.subjecttrainingeng
dc.subjecthospitaleng
dc.subjectpreparationeng
dc.subjectsimulation scenarioeng
dc.titleŠkolení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici - příprava simulačních scénářůcze
dc.title.alternativeTraining of Cardiopulmonary Resuscitation at Hospital - Preparation of the Simulation Scenarioseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag62314
dc.description.abstract-translatedPresented thesis deals with the topic of training of cardiopulmonary resuscitation at hospital and preparation of the simulation scenarios. It contains theoretical and empirical part. The objective of the thesis was to find out about the process of the training for nurses at hospital. To analyze their readiness for providing cardiopulmonary resuscitation based on training they absolve. And then to map missing elements within cardiopulmonary resuscitation training. Three research questions were focused on these objectives. In which way current training of cardiopulmonary resuscitation at hospital takes place? To what extent are nurses ready to provide cardiopulmonary resuscitation to a patient at their workplace? Which shortcoming contain trainings of cardiopulmonary resuscitation at hospital to this point? For gathering the necessary information, qualitative research was chosen. The technique of semi-structured interviews and observation was chosen. The research sample was made up of 11 probands, meaning nurses working at chirurgical and intern standard department and chirurgical and internal intensive care unit at the same hospital. The condition of the same workplace was chosen so all nurses will have absolved the same trainings. The results of the research shown that training does not involve simulation training, but nurses would welcome this option. Training takes place at prepared mannequins, not within a simulation scenario and authentic situation at a department. Also, mostly on the basis of absolved trainings they feel prepared to provide CPR at their department but mostly because they know that they are not alone at the department. Among the most common shortcomings of the training they rank aids to CPR - real mannequins, real situation but also training room. The thesis will be beneficial to development of CPR training for nurses but also for students getting ready for the profession of general nurse. And that mostly because of simulation scenarios creation which are output of the thesis and is based on research in which we tried to find out opinions and needs of nurses connected with training.eng
dc.date.accepted2020-07-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeTóthová, Valérie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam