dc.contributor.advisor | Hudáčková, Andrea | |
dc.contributor.author | Buroňová, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:03:43Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:03:43Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-06-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43500 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem školení kardiopulmonální resuscitace
v nemocnici a přípravou simulačních scénářů. Obsahuje teoretickou a empirickou část.
Cílem naší práce bylo zjistit, jakým způsobem nyní probíhá školení pro sestry
v nemocnici. Analyzovat jejich připravenost poskytnout kardiopulmonální resuscitaci na základě školení, která absolvují. A následně zmapovat chybějící prvky v rámci školení kardiopulmonální resuscitace. Na tyto cíle byly zaměřeny tři výzkumné otázky. Jakým způsobem probíhá aktuální školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Jak jsou sestry připraveny poskytnout kardiopulmonální resuscitaci pacientovi na svém pracovišti? Jaké nedostatky obsahují dosavadní školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici?
Pro získání potřebných informací bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Byla
vybrána technika polostrukturovaných rozhovorů a pozorování. Výzkumný vzorek
tvořilo 11 probandů, jednalo se o sestry, které pracují na chirurgickém a interním
standardním oddělení a chirurgické a interní JIP ve stejné nemocnici. Podmínka stejného pracoviště byla zvolena proto, aby všechny sestry měly absolvovaná stejná školení.
Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že školení neprobíhá pomocí simulační výuky,
ale sestry by tuto možnost rády uvítaly. Školení probíhá spíše u připravené figuríny
nikoliv v rámci simulačního scénáře a autentickou situací na oddělení. Zároveň se
většinou na základě absolvovaných školení cítí připraveny poskytnout KPR na svém
oddělení, ale především proto, že vědí, že nejsou na oddělení samy. Mezi nejčastější
nedostatky školení řadí pomůcky ke KPR - reálné figuríny, reálnou situaci, ale i školicí místnost.
Tato práce bude přínosná pro rozvoj školení KPR pro sestry, ale i pro studenty
připravující se na profesi všeobecné sestry. A to především z důvodu vytvoření
simulačních scénářů, které jsou výstupem této práce a vychází z výzkumu, v němž jsme
zjišťovali názory a potřeby sester související se školením. | cze |
dc.format | 142 s. | |
dc.format | 142 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Kardiopulmonální resuscitace | cze |
dc.subject | školení | cze |
dc.subject | nemocnice | cze |
dc.subject | příprava | cze |
dc.subject | simulační scénář | cze |
dc.subject | Cardiopulmonary resuscitation | eng |
dc.subject | training | eng |
dc.subject | hospital | eng |
dc.subject | preparation | eng |
dc.subject | simulation scenario | eng |
dc.title | Školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici - příprava simulačních scénářů | cze |
dc.title.alternative | Training of Cardiopulmonary Resuscitation at Hospital - Preparation of the Simulation Scenarios | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 62314 | |
dc.description.abstract-translated | Presented thesis deals with the topic of training of cardiopulmonary resuscitation at hospital and preparation of the simulation scenarios. It contains theoretical and empirical part. The objective of the thesis was to find out about the process of the training for nurses at hospital. To analyze their readiness for providing cardiopulmonary resuscitation based on training they absolve. And then to map missing elements within cardiopulmonary resuscitation training. Three research questions were focused on these objectives. In which way current training of cardiopulmonary resuscitation at hospital takes place? To what extent are nurses ready to provide cardiopulmonary resuscitation to a patient at their workplace? Which shortcoming contain trainings of cardiopulmonary resuscitation at hospital to this point?
For gathering the necessary information, qualitative research was chosen. The technique of semi-structured interviews and observation was chosen. The research sample was made up of 11 probands, meaning nurses working at chirurgical and intern standard department and chirurgical and internal intensive care unit at the same hospital. The condition of the same workplace was chosen so all nurses will have absolved the same trainings.
The results of the research shown that training does not involve simulation training, but nurses would welcome this option. Training takes place at prepared mannequins, not within a simulation scenario and authentic situation at a department. Also, mostly on the basis of absolved trainings they feel prepared to provide CPR at their department but mostly because they know that they are not alone at the department. Among the most common shortcomings of the training they rank aids to CPR - real mannequins, real situation but also training room.
The thesis will be beneficial to development of CPR training for nurses but also for
students getting ready for the profession of general nurse. And that mostly because of simulation scenarios creation which are output of the thesis and is based on research in which we tried to find out opinions and needs of nurses connected with training. | eng |
dc.date.accepted | 2020-07-13 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Tóthová, Valérie | |