dc.contributor.advisor | Berková, Ilona | |
dc.contributor.author | Krátká, Sabina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:23:56Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:23:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43843 | |
dc.description.abstract | Záměrem bakalářské práce je najít a identifikovat lokalizační faktory. Takové faktory, které ovlivňují firmy, při hledání vhodných možností, kde zahájit podnikání a provozovat svou ekonomickou činnost. Pro tuto bakalářskou práci budou použity společnosti, které mají sídlo v kraji Vysočina.
Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje nejznámější lokalizační teorie a lokalizační faktory. Konec této části zachycuje stručný popis regionu Vysočina. Druhá část se zabývá metodologií, kde jsou vymezeny použité lokalizační faktory, popsán sběr dat a na konci této části jsou charakterizovány dotazované firmy. Třetí část se pak zabývá vlastní výzkumnou činností, pro níž byl vytvořen dotazník, který zkoumá nejen lokalizační faktory, které na podniky působí, ale i velikost firmy a délku podnikání. V této části jsou následně vyhodnoceny jednotlivé lokalizační faktory podle odpovědí z dotazníku. Vyhodnocení se týká vlivu faktorů na všechny podniky z Vysočiny, ale také vlivu faktorů podle různých kritérií, jako je velikost podniku, okres podnikání nebo délka podnikání.
V závěru práce je poukázáno na faktory, které nejvíce nebo naopak nejméně ovlivňují lokalizaci podnikání. | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kraj Vysočina | cze |
dc.subject | lokalizační faktory | cze |
dc.subject | lokalizační teorie | cze |
dc.subject | umístění podniku | cze |
dc.subject | Vysočina region | eng |
dc.subject | localization factors | eng |
dc.subject | localization theories | eng |
dc.subject | business location | eng |
dc.title | Analýza lokalizačního rozhodování v rámci firmy v kraji Vysočina | cze |
dc.title.alternative | Analysis of Localization Decision-making within the Company in the Region Vysočina | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57477 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis aims to find and identify factors that play part a in decision-making while looking for suitable options for where to set up business and conduct economic activities. Companies, which have their registered offices in the Vysočina region, will be used for this thesis.
The thesis is divided into three parts. The first part describes the best-known localization theories and localization factors. At the end of this part, a brief description of the Vysočina region is added. The second part deals with the methodology, where the used localization factors are defined, data collection is described, and at the end of this part, the interviewed companies are characterized. The third part deals with own research activities, for which a questionnaire was created, examines not only the localization factors that affect companies but also the size of the company and the length of business. In this part, individual localization factors are evaluated according to the answers from the questionnaire. The evaluation relates the effect of factors on all companies from the Vysočina region, but also the effect of factors according to various criteria such as the size of the company, business district, or length of the business.
At the end of the thesis, the factors, that most or least affect the localization of the business are pointed out. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-26 | |
dc.description.department | Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Řízení a ekonomika podniku | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |