Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvarcová, Marie
dc.contributor.authorKulíčková, Štěpánka
dc.date.accessioned2021-11-22T12:19:55Z
dc.date.available2021-11-22T12:19:55Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-09-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4418
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zjistit současnou úroveň využívání geografických informačních systémů ( dále jen GIS) na úřadech měst a obcí České republiky. Dále bylo úkolem na základě výsledků výzkumu navrhnout opatření pro firmu GEFOS a.s., která nabízí GIS a webové mapové služby (dále jen WMS). Pro tuto společnost byl výzkum realizován. Zvolené metody: analýza sekundárních dat a dotazníkové šetření prostřednictvím e-mailu. Dotazník obsahoval 17 otázek o GIS, WMS a firmách, které je nabízí. Dotazováno bylo 714 úřadů České republiky (převážně města) - tj. uživatelé a potenciální uživatelé GIS a WMS. Z nich odpovědělo 34 %, tj. 243 úřadů. Bylo zjištěno, že 15 % úřadů nepoužívá GIS. Největší překážkou zavedení GIS jsou finance. Některé úřady GIS nemají, protože o něm nejsou dostatečně informovány a nebo plánují jeho pořízení. Z tohoto důvodu bylo navrženo oslovit potenciální zákazníky, kteří nemají GIS, vysvětlit jim přínosy GIS a principy jejich fungování, připojit nabídku WMS a napomoci při počáteční tvorbě projektu GIS. Výzkumem byly zjištěny konkrétní nedostatky jednotlivých softwarových produktů GIS a konkurenčních firem. U firem se jedná např. o nepružnost, vysoké ceny, dlouhou dobu řešení problémů a požadavků. U softwaru byly shledány nedostatky např. v oblastech aktualizace dat, funkcí softwaru, grafiky a importu dat. Proto bylo navrženo opatření: Reakce na zjištěné nedostatky a dodatečné potřeby zákazníků. To znamená konfrontovat zjištěné nedostatky a požadavky s vlastními službami firmy GEFOS a.s.; u vlastních služeb tyto nedostatky eliminovat a požadavky splnit; do stávající nabídky GIS začlenit protipóly nedostatků softwaru a služeb ostatních firem. V oblasti Web Map Services (WMS) bylo zjištěno, že tyto služby používá pouze jedna třetina z 243 úřadů. Proto bylo navrženo opatření na podporu WMS, jehož realizací by se měla zvýšit informovanost o WMS a hlavně by měl být vzbuzen zájem o jejich pořízení. Dále byly výzkumem zjištěny např. následující informace: nejpoužívanější software GIS (tj. MISYS); nejvýznamnější firmy v této oblasti (první je GEPRO, spol. s r.o.); spokojenost úřadů s jednotlivými software a s jednotlivými firmami; nejčastější mapové servery (tj. MISYS-WEB), data pro tvorbu GIS, počet správců GIS na úřadech a způsoby publikace dat (např. územních plánů). Tato diplomová práce může přispět k budoucímu rozvoji geografických informačních systémů a webových mapových služeb, neboť přináší podstatné informace o současné úrovni jejich využívání a o situaci na trhu, které jsou přínosné jak pro GEFOS, a. s., produkující a nabízející tyto technologie, tak pro uživatele těchto informačních technologií. Návrhy mají sloužit firmě GEFOS a.s. jako vodítko k praktickému využití výzkumem zjištěných informací. Adekvátní využití těchto údajů spolu s vhodnou realizací navrhovaných rámcových opatření v oblasti marketingu, obchodu a propagace, mohou firmě přispět k získání nových zákazníků, zkvalitnění poskytovaných služeb a vést tak k ekonomickému zhodnocení výzkumem nalezených příležitostí.cze
dc.format116 s., 19 s. příloh
dc.format116 s., 19 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMarketingový výzkumcze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectgeografické informační systémy a webové mapové služby na městských úřadechcze
dc.subjectkonkurence.cze
dc.subjectMarketing Researcheng
dc.subjectQuestionnaire Investigationeng
dc.subjectGeographical Information Systems and Web Map Services Municipality at Municipal Offices)eng
dc.subjectCompetition.eng
dc.titleMarketingový výzkum ve vybrané firměcze
dc.title.alternativeMarketing Research in Chosen Companyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag11855
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to establish the contemporary level of geographic information systems use by municipal authorities in the Czech Republic. Far more the task was to design measures based on the results of this research for the GEFOS a.s. company, which is a provider of GIS and WMS and for whom the research has been realized. I chose the following methods: analysis of secondary data and questionnaire investigation via e-mail. The questionnaire consisted of 17 questions about GIS, WMS and companies, which provide GIS and WMS. 714 authority offices in the Czech Republic have been involved (mainly in cities). 34 % had in fact responded, which is 243 offices. It has been determined that 15 % of the offices do not use GIS. The greatest obstruction of the initiation of GIS is financial reason. Some offices do not own it also because of lack of information or because the purchase has already been in progress. As a result of this the communication with potential clients, who do not have GIS, explaining the advantages and working principles, adding the WMS offer and helping with the first GIS project initiation has been suggested. The research cleared factual imperfections of the single GIS and companies offering those. Imperfections of firms: mostly the low adjustment, high prices and long duration for solutions of problems or demands. Software is concerned those imperfections: the data actualization, function in common, graphics and data import. For those improvements have been suggested - to react and handle those imperfection and additional demands of the customers. This means to confront the known imperfections and demands with the factual services of the GEFOS company, remove or fulfill those and include some opposites of imperfections in the GIS offer of the GEFOS company. In the Web Map Services (WMS) area it has been discovered that those services have been used by only on third of 243 offices. That is why I have suggested measures to support WMS, which should ensure a higher informedness about WMS and what is more important it should waken the desire for WMS purchase. Far more with my research I found out about the most used GIS software (it is MISYS); the most important companies in this area (the first is GEPRO spol. s r.o.); the sufficiency of the offices with the single software and companies; the most common map servers (it is MISYS-WEB), data for creation of GIS, number of GIS administrators and the methods of data publication (e.g. municipal plans).eng
dc.date.accepted2009-10-13
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam