• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Žák se zrakovým postižením ve vzdělávacím systému; retrospektivní případová studie

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.236Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.885Mb)
    Posudek oponenta práce (3.476Mb)
    Průběh obhajoby práce (163.5Kb)
    Datum
    2021
    Autor
    Willmannová, Michaela
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce s názvem Žák se zrakovým postižením ve vzdělávacím systému; retrospektivní případová studie se zabývá procesem integrace chlapce se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání. Cílem bakalářské práce je zpracování odpovídajících teoretických východisek problému vzdělávání dětí se zrakovým postižením a na tomto podkladě v designu případové studie popsat a analyzovat edukační historii a současnost žáka se zrakovým postižením. Práce je strukturována do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje základní okruhy úzce spojené s tématem, kterým je zrakové postižení. První kapitola vymezuje dítě a žáka se zrakovým postižením a pojem zrakového postižení a klasifikaci. Ve druhé kapitole jsou popsána specifika vývoje dítěte se zrakovým postižením v oblasti kognitivních funkcích, motoriky a socializace. Poslední kapitola se zabývá vzděláváním dětí se zrakovým postižením. Praktická část se zaměřuje na "zhuštěný" popis inkluzivního procesu dítěte se zrakovým postižením v mateřské a základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Dále poukazuje na podpůrná opatření a jejich využití při vzdělávání. Pro naplnění zmíněných cílů je uplatněn kvalitativní výzkum, který probíhal formou pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzou dokumentů. Z důvodu celistvosti byly podrobně zpracovány anamnestické údaje. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že volba zařazení chlapce do vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu bylo vhodnou variantou. Dále bylo zjištěno, že chlapci byla a je poskytována maximální podpora ze strany rodičů a socializace ve třídě byla úspěšná. V rovině praktické mohou výstupy sloužit jako zpětná vazba pro vzdělávací instituci začleněného žáka se zrakovým postižením. Po odpovídajících formálních a obsahových úpravách může být text využitelný pro zpracování informačního materiálu pro pedagogickou i rodičovskou veřejnost.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44346
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV