Marketing zážitkového cestovního ruchu v Posázaví
Abstrakt
V práci je věnována pozornost jedné z nejvýznamnějších kulturních událostí turistického regionu Posázaví, jakou je multikulturní festival Sázavafest. Festival se v současné době řadí k největším a nejnavštěvovanějším hudebním festivalům v ČR. Akce tak každoročně láká do regionu turisty z celé České republiky (okrajově i ze Slovenska) a má proto pro něj nemalý význam. Pořádání eventu se odráží v cestovním ruchu destinace a skrývá další potenciál pro jeho rozvoj.
Hlavním cílem práce je zhodnotit stávající a nalézt potenciální přínosy eventu pro destinaci a v návaznosti na ně sestavit návrh balíčku služeb jako produktu destinace, v rámci kterého se festival stane součástí širšího produktu cestovního ruchu. Řešena je také spolupráce organizátora festivalu s místem konání festivalu - městysem Kácov při pořádání eventu. Práce tedy zkoumá hlavní dopady eventu na destinaci a v syntetické části naznačuje další možné cesty spolupráce organizátora akce s místními subjekty působícími v oblasti cestovního ruchu, které poskytnou výhodu návštěvníkovi festivalu a na druhé straně budou přínosem pro destinaci. Stěžejní částí práce, pro kterou byla vyčleněna samostatná kapitola, je návrh balíčku služeb v Posázaví, jehož je festival součástí. Ten byl měl návštěvníky festivalu seznámit s regionem a jeho atraktivitami a současně je přimět, aby byl jejich pobyt v destinaci co nejdelší, pro region ekonomicky přínosný a aby se do něj i opakovaně vraceli. Současně s návrhem produktu je předložen i způsob jeho uvedení na trh. Práce si dále klade za cíl nalézt způsoby rozvoje samotného eventu. Pro tento účel byla akce podrobena analýze z hlediska nabídky i poptávky. Podkladem pro analýzu ze strany poptávky bylo dotazníkové šetření.