Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPetr, Jan
dc.contributor.authorJindrová, Aneta
dc.date.accessioned2024-03-12T10:04:58Z
dc.date.available2024-03-12T10:04:58Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44620
dc.description.abstractBadatelsky orientované vyučování představuje jednu z cest pro atraktivní vyučování (nejen) přírodovědných předmětů. Na 1. stupni základní školy je příležitostí pro rozvíjení badatelských kompetencí žáků. Rostliny jsou vhodným materiálem, se kterým lze provádět jednoduché experimenty, pozorování a badatelské aktivity. Cílem práce je jednak nalézt možnosti využití rostlinného materiálu v přírodovědných bádáních žáků během vyučování, ale spolu s tím zhodnotit, jak badatelské aktivity přijímají žáci, jak jsou schopni takové úlohy řešit a jak jsou při řešení badatelských úloh kreativní. Práce by měla ukázat možnosti, jak lze kombinovat standardní úlohy založené na pozorování rostlin s úlohami založenými na různých úrovních badatelské aktivity žáků. Diplomová práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Řešení práce je realizováno ve čtyřech krocích. V prvním kroku je analyzováno učivo a obsah vybraných učebnic se zaměřením na problematiku učení o živé přírodě, ve druhém kroku je představena vzdělávací nabídka, v dalším kroku je provedeno ověření navržené vzdělávací nabídky se současným sledováním a analýzou způsobu žákovského řešení badatelských úloh a kreativity žáků. V posledním kroku jsou vyhodnoceny výsledky šetření a interpretována získaná data. Tato diplomová práce byla vypracována v rámci projektu GAJU 123/2019/S.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRámcový vzdělávací program (RVP)cze
dc.subjectŠkolní vzdělávací program (ŠVP)cze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectžáci 1. stupně ZŠcze
dc.subjectbadatelsky orientované vyučování (BOV)cze
dc.subjectpokuscze
dc.subjectkreativitacze
dc.subjectživá přírodacze
dc.subjectrostlinycze
dc.subjectFramewok Educational Programseng
dc.subjectSchool education programeng
dc.subjectprimary school pupilseng
dc.subjectResearch-oriented teachingeng
dc.subjectexperimenteng
dc.subjectcreativityeng
dc.subjectliving natureeng
dc.subjectplantseng
dc.titleRostliny jako modelové organizmy pro přírodovědná bádání žáků 1. stupně ZŠcze
dc.title.alternativePlants as model organisms in inquiry science education in primary educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59018
dc.description.abstract-translatedResearch-oriented teaching is an attractive way of teching (not only) science subjects. At the first stage of primary school, it is an opportunity for developing students' research abilities. Plants are a suitable subject with which simple experiments, observations and research activities can be performed. The aim of the work is not only to find the possibility of using plant material in students' science research during teaching, but also to evaluate how research activities are accepted by students, how they are able to solve problems and how creative they are in solving research tasks. The work should show the possibilities of combining standard tasks based on plant observation with tasks based on different levels of research activity. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. I approached this thesis in four steps. In the first step the curriculum and content of selected textbooks are analyzed with a focus on the issue of learning about living nature, in the second step the educational offer is presented, in the next step the proposed educational offer is verified with simultaneous monitoring and analysis of students 'research tasks and pupils' creativity. In the last step, the results of the survey are evaluated and the obtained data are interpreted. The diploma was drawn up as part of a project GAJU 123/2019/S.eng
dc.date.accepted2021-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVácha, Zbyněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam