Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPetr, Jan
dc.contributor.authorPavelek, Ondřej
dc.date.accessioned2024-03-12T10:05:52Z
dc.date.available2024-03-12T10:05:52Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44661
dc.description.abstractHlavním cílem práce byla identifikace problémových míst v zoologii bezobratlých a prvoků v učivu pro základní školy. První kapitola práce je věnována problematice kritických míst obecně ve výuce na základních školách (vzniku problematických míst, jejich identifikaci a překonání při vyučování). Druhá část práce je zaměřena na analýzu učebnic přírodopisu se zaměřením na bezobratlé živočichy (srovnání počtu zástupců bezobratlých živočichů, množství informací o nich, počty odborných termínů). Dále bylo provedeno dotazníkové šetření s vyučujícími přírodopisu, které se zaměřovalo na odůvodnění problematičnosti jednotlivých skupin bezobratlých živočichů pro žáky a vyučující na základní škole. Předposlední část výzkumu zahrnuje rozhovory se sedmi vyučujícími přírodopisu, kteří se vyjadřovali k problematickým místům identifikovaným při dotaznících. Poslední část práce je věnována příkladům tří aktivit pro překonání kritických míst (velké množství pojmů v učivu o prvocích, abstraktnost tématu ploštěnců, velké množství zástupců v učivu o hmyzu ).cze
dc.format100 s.
dc.format100 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkritická místa ve výuce přírodopisucze
dc.subjectzoologie bezobratlých na ZŠcze
dc.subjectprvoci na ZŠcze
dc.subjectproblematic parts in the teaching of biologyeng
dc.subjectzoology of invertebrates at primary schoolseng
dc.subjectProtozoa at primary schoolseng
dc.titleBezobratlí živočichové: problematická místa v kurikulu přírodopisucze
dc.title.alternativeInvertebrates: problematic parts in science school curriculaeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59806
dc.description.abstract-translatedThe main aim of the thesis was to identify problematic areas in the zoology of invertebrates and Protozoa in primary school curricula. The first chapter discusses problematic areas in primary school education in general (their emergence, identification and ways to overcome them in teaching). The second part analyses textbooks of biology with a focus on invertebrates (comparing the number of representatives of the group, how much information is provided, how many specialised terms are used). The next section presents the results of a questionnaire survey designated for biology teachers which examined the reasons why various groups of invertebrates are problematic for primary school teachers and pupils. The following part of the thesis is focused on interviews with seven biology teachers discussing the problematic areas identified in the questionnaires. The final part provides examples of three activities that can help with the teaching of these problematic areas (a large amount of terms in the curriculum on protozoa, the topic of flatworms being too abstract for pupils, an excessive amount of insects' representatives in the curriculum).eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDitrich, Tomáš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam