dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Pavelek, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:05:52Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:05:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44661 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem práce byla identifikace problémových míst v zoologii bezobratlých a prvoků v učivu pro základní školy. První kapitola práce je věnována problematice kritických míst obecně ve výuce na základních školách (vzniku problematických míst, jejich identifikaci a překonání při vyučování). Druhá část práce je zaměřena na analýzu učebnic přírodopisu se zaměřením na bezobratlé živočichy (srovnání počtu zástupců bezobratlých živočichů, množství informací o nich, počty odborných termínů). Dále bylo provedeno dotazníkové šetření s vyučujícími přírodopisu, které se zaměřovalo na odůvodnění problematičnosti jednotlivých skupin bezobratlých živočichů pro žáky a vyučující na základní škole. Předposlední část výzkumu zahrnuje rozhovory se sedmi vyučujícími přírodopisu, kteří se vyjadřovali k problematickým místům identifikovaným při dotaznících. Poslední část práce je věnována příkladům tří aktivit pro překonání kritických míst (velké množství pojmů v učivu o prvocích, abstraktnost tématu ploštěnců, velké množství zástupců v učivu o hmyzu ). | cze |
dc.format | 100 s. | |
dc.format | 100 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kritická místa ve výuce přírodopisu | cze |
dc.subject | zoologie bezobratlých na ZŠ | cze |
dc.subject | prvoci na ZŠ | cze |
dc.subject | problematic parts in the teaching of biology | eng |
dc.subject | zoology of invertebrates at primary schools | eng |
dc.subject | Protozoa at primary schools | eng |
dc.title | Bezobratlí živočichové: problematická místa v kurikulu přírodopisu | cze |
dc.title.alternative | Invertebrates: problematic parts in science school curricula | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 59806 | |
dc.description.abstract-translated | The main aim of the thesis was to identify problematic areas in the zoology of invertebrates and Protozoa in primary school curricula. The first chapter discusses problematic areas in primary school education in general (their emergence, identification and ways to overcome them in teaching). The second part analyses textbooks of biology with a focus on invertebrates (comparing the number of representatives of the group, how much information is provided, how many specialised terms are used). The next section presents the results of a questionnaire survey designated for biology teachers which examined the reasons why various groups of invertebrates are problematic for primary school teachers and pupils. The following part of the thesis is focused on interviews with seven biology teachers discussing the problematic areas identified in the questionnaires. The final part provides examples of three activities that can help with the teaching of these problematic areas (a large amount of terms in the curriculum on protozoa, the topic of flatworms being too abstract for pupils, an excessive amount of insects' representatives in the curriculum). | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zn-Přn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Ditrich, Tomáš | |