Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRokos, Lukáš
dc.contributor.authorPospíchal, Bedřich
dc.date.accessioned2024-03-12T10:06:51Z
dc.date.available2024-03-12T10:06:51Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44708
dc.description.abstractDiplomová práce mapuje kritická místa kurikula učiva biologie člověka na základní škole. Teoretická část nejprve popisuje obecné principy tvorby kurikulárních obsahů, vysvětluje pojem "kritická místa kurikula" a možné příčiny jejich vzniku, shrnuje vybrané výzkumy týkající se konkrétních kritických míst učiva přírodopisu s důrazem na učivo biologie člověka, včetně běžně se vyskytujících miskoncepcí žáků spojených s tímto učivem. Praktická část je rozčleněna na dva celky. Nejprve byla mapována kritická místa přírodopisu prostřednictvím dotazníkového šetření. Na základě výsledků tohoto šetření byly provedeny rozhovory s vybranými vyučujícími za účelem detailnější analýzy kritických míst biologie člověka. Učitelé ve vztahu k učivu biologie člověka uvedli za kritickou problematiku endokrinní a nervové soustavy. Z pohledu učitelů se tato místa jeví kritická především kvůli velkému množství učiva a nedostatečné časové dotaci. Uváděna byla také obtížná didaktická transformace či chybějící metodika ve vztahu k těmto oblastem. Učitelé považují tato místa za kritická i z pohledu žáků, zejména z důvodu množství učiva a velkých nároků na představivost žáků. Práce obsahuje také návrhy několika aktivit, které by mohly pomoci usnadnit výuku učiva spojeného s endokrinní soustavou.cze
dc.format64 s. (154 663 znaků)
dc.format64 s. (154 663 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkritická místa kurikulacze
dc.subjectvýuka přírodopisucze
dc.subjectučivo biologie člověkacze
dc.subjectcritical issues of the curriculumeng
dc.subjectbiology teachingeng
dc.subjecthuman biologyeng
dc.titleKritická místa kurikula ve výuce biologie člověka na základní škole z pohledu učitelů z praxecze
dc.title.alternativeCritical issues of curricula in human biology at lower-secondary level from the in-service teachers' point of vieweng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63149
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis identifies critical issues of Biology curriculum, specifically in the field of Human biology at lower-secondary level. The theoretical part describes the general principles of creating curricular content, explains the concept of "critical issues of the curriculum" and possible causes of their formation, summarizes selected researches on specific critical issues of biology curriculum with emphasis on human biology, including common students' misconceptions related to this educational content. The practical part is divided into two parts. Firstly, the critical issues of the biology were mapped by questionnaire survey. The interviews with the selected teacher were realized based on the findings from the questionnaire survey and these interviews provided more detailed analysis of critical issues in Human biology from teachers' point of view. The teachers mentioned the endocrine and nervous system as a critical issues in lessons focused on Human biology. The main reasons causing the problems in these topics are overfilled curriculum and insufficient time in classes. Difficult didactic transformation or missing didactical or methodological materials were also mentioned in relation to the teaching of these topics. Teachers also consider these issues to be critical for pupils, especially because of the amount of curriculum and high demands on pupils' imagination The thesis also contains several activities that could help facilitate the teaching of the endocrine system as well as methodological suggestions for their implementation into the practice.eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřn-Chncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePapežová, Nikola


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam