Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRypl, Jiří
dc.contributor.authorPodlešáková, Lenka
dc.date.accessioned2024-03-12T10:07:16Z
dc.date.available2024-03-12T10:07:16Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44721
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou kritických míst ve výuce zeměpisu na základních školách. Problematika kritických míst je řešena v rámci projektu Inovace přípravy učitelů pro praxi. Nejdříve bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli zeměpisu na 2. stupni základních škol. Po vyhodnocení dotazníků byla zjištěna následující kritická místa ve výuce zeměpisu, a to práce s atlasem, určování zeměpisné polohy a problematika časových pásem. Tato témata také byla vybrána pro vytvoření metodických postupů. V první didaktické kazuistice, věnující se práci s atlasem a určování zeměpisné polohy, byly vypracovány metodické postupy, které poskytují učitelům možnost více implementovat práci s atlasem do hodin zeměpisu. Dalším cílem bylo ukázat žákům, jak pracovat s atlasem při vyhledávání informací a jak efektivně využívat data, která v něm lze nalézt. Pro překonání kritického místa byla zapotřebí stabilizace a upevnění získaných dovedností nejen na straně studentů, ale i na straně pedagogů. V závěrečné fázi jsou žáci schopni využít potenciál atlasu k řešení zadaných úloh a pracovat s ním nezávisle na učiteli, který jim poskytuje prostor pro vyhledávání a aktivně se snaží práci s ním včlenit do výuky. V druhé kazuistice, věnující se tématu čas na Zemi, bylo cílem zjednodušit problematiku mezinárodní datové linie a poskytnout učitelům alterace, které povedou k lepšímu překonání tohoto kritického místa. Dalším bodem, jímž se kazuistika zabývá, je celkové zpestření výuky za použití dalších alterací, které se věnují plynutí času na Zemi.cze
dc.format112 s. (205 941 znaků)
dc.format112 s. (205 941 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdidaktická kazuistikacze
dc.subjecturčování zeměpisné polohycze
dc.subjectpráce s mapoucze
dc.subjectčas na Zemicze
dc.subjectmetodický postupcze
dc.subjectdidactic case studyeng
dc.subjectdetermination of time locationeng
dc.subjectworking with a mapeng
dc.subjecttime on Eartheng
dc.subjectmethodological processeng
dc.titleKritická místa ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školycze
dc.title.alternativeThe issue of critical points in teaching geography at primary schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63566
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the issue of critical points in teaching geography at primary schools. The issue of critical point sis being solved within the ´Innovation of Teacher Preparation for Teaching Practice´ project. First, a survey was carried out among higher primary geography teachers. Having evaluated the surveys, the following critical points in teaching geography were detected, working with an atlas, determining geographical location, and time line issue. These topics were also chosen to make up methodological steps. In the first didactic case study, dedicated to working with an atlas and determining geographical location, methodological steps were worked out offering teachers the option to implement their work with an atlas within their geography lessons. Another objective was to show to the students how to use an atlas when searching for information and how to use the data efficiently. To overcome a critical point, stabilizing and consolidating acquired knowledge was necessary, not only on the students´ side, but also on the teachers´ side. In the final phase, the students are able to use the atlas´s potential to solve given assignments and work with it not depending on the teacher who offers them the space for research and is trying to implement working with it into the lessons actively. In the second case study, devoted to the topic of Time on Earth, the objective was to simplify the issue of international data line and offer the teachers alterations leading to a better overcoming of this critical point. Another point this case study deals with is a general diversification of teaching using other alterations devoted to the flow of time on Earth.eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-TVSncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programTělesná výchova a sportcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeTichý, Miloš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam