• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Kritická místa ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (5.133Mb)
    Posudek vedoucího práce (471.5Kb)
    Posudek oponenta práce (648.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (410.3Kb)
    Datum
    2021
    Autor
    Podlešáková, Lenka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Diplomová práce se zabývá problematikou kritických míst ve výuce zeměpisu na základních školách. Problematika kritických míst je řešena v rámci projektu Inovace přípravy učitelů pro praxi. Nejdříve bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli zeměpisu na 2. stupni základních škol. Po vyhodnocení dotazníků byla zjištěna následující kritická místa ve výuce zeměpisu, a to práce s atlasem, určování zeměpisné polohy a problematika časových pásem. Tato témata také byla vybrána pro vytvoření metodických postupů. V první didaktické kazuistice, věnující se práci s atlasem a určování zeměpisné polohy, byly vypracovány metodické postupy, které poskytují učitelům možnost více implementovat práci s atlasem do hodin zeměpisu. Dalším cílem bylo ukázat žákům, jak pracovat s atlasem při vyhledávání informací a jak efektivně využívat data, která v něm lze nalézt. Pro překonání kritického místa byla zapotřebí stabilizace a upevnění získaných dovedností nejen na straně studentů, ale i na straně pedagogů. V závěrečné fázi jsou žáci schopni využít potenciál atlasu k řešení zadaných úloh a pracovat s ním nezávisle na učiteli, který jim poskytuje prostor pro vyhledávání a aktivně se snaží práci s ním včlenit do výuky. V druhé kazuistice, věnující se tématu čas na Zemi, bylo cílem zjednodušit problematiku mezinárodní datové linie a poskytnout učitelům alterace, které povedou k lepšímu překonání tohoto kritického místa. Dalším bodem, jímž se kazuistika zabývá, je celkové zpestření výuky za použití dalších alterací, které se věnují plynutí času na Zemi.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44721
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV