dc.contributor.advisor | Diallo, Karolina | |
dc.contributor.author | Jarošová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T11:48:50Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T11:48:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44944 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá šikanou, zejména ve školním prostředí, a jejím vlivem na sociální fungování adolescenta. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku šikany, její druhy, aktéry. Následně pak na období adolescence, vývoj identity a změn, které člověka v období adolescence provází, dále pak na psychické stavy, které souvisejí se šikanou, jako například deprese a úzkost, a v neposlední řadě pak na prevenci, léčbu a následky šikany. Praktická část se skládá z přepisu tří rozhovorů s respondenty, kteří si v období adolescence prošli šikanou zejména ve školním prostředí. Rozhovory byly vypracovány s respondenty, kteří chodili do různých škol a měli různé finanční i rodinné zázemí. Zároveň se každý respondent se šikanou vypořádával jinak. Jediné, co je spojuje, byla právě ona šikana. | cze |
dc.format | 56 s. (95 802 znaků) | |
dc.format | 56 s. (95 802 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Šikana | cze |
dc.subject | agresor | cze |
dc.subject | oběť | cze |
dc.subject | vliv | cze |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | vývoj | cze |
dc.subject | deprese | cze |
dc.subject | úzkost | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | následky | cze |
dc.subject | Bullying | eng |
dc.subject | agressor | eng |
dc.subject | victim | eng |
dc.subject | influence | eng |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.subject | development | eng |
dc.subject | depression | eng |
dc.subject | anxiety | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | aftermath | eng |
dc.title | Šikana a její dopad na sociální fungování adolescenta | cze |
dc.title.alternative | Bullying and its impact on the social functioning of adolescent | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 56217 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with bullying, especially in the school environment, and its impact on the social functioning of adolescents. The theoretical part focuses on the characteristics of bullying, its types and actors. Subsequently, to the period of adolescence, the development of identity and changes that accompany a person during adolescence, then to mental states related to bullying, such as depression and anxiety, and last but not least to the prevention, treatment and consequences of bullying. The practical part consists of a transcript of three interviews with respondents, who went through bullying during adolescence, especially in the school environment.. Interviews were conducted with respondents who attended different schools and had different financial and family backgrounds. Each respondent dealt with bullying differently. The only thing that unites them was the bullying. | eng |
dc.date.accepted | 2021-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Emrová, Nicole | |