dc.contributor.advisor | Filip, Michal | |
dc.contributor.author | Papánová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T11:49:08Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T11:49:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45000 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá rozvojem kreativity ve volnočasových výtvarných aktivitách a skládá se z části teoretické a praktické. První část je teoretická a je rozdělena do tří kapitol. V jednotlivých kapitolách se zabývám pojmy jako je volný čas, výtvarná výchova a tvořivost.
První kapitola teoretické části je věnována volnému času, pedagogovi volného času, pedagogice volného času a její souvislosti s výtvarnou výchovou. Další kapitola popisuje výtvarnou výchovu a její koncepce, historii a vývoj, rovněž dílčí pojetí výtvarné výchovy. Dále se zabývá technikami, hodnocením, a tvořivostí ve výtvarné výchově. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje tvořivosti, strukturním prvkům tvořivosti, tvořivému procesu, biologicko-psychosociálnímu modelu tvůrčího procesu, výchově k tvořivosti, osobnosti tvořivého žáka a pedagoga, tvůrčí činnosti a tvorbě, a závěrem se zabývá kreativním programem.
Praktická část obsahuje popis kreativizačního programu výtvarně výchovného charakteru pro děti mladšího školního věku. Popisuje tři realizované volnočasové výtvarné aktivity rozdělené do deseti částí. Námět, úkol, výchovně-vzdělávací cíle, motivace, technika, materiál, časová dotace, průběh činností, hodnocení, reflexe reflexe realizované činnosti.
Hlavním cílem bakalářské práce je prokázat schopnost pracovat s teoretickými prameny a aplikovat je v praxi v rámci kreativizačního programu výtvarně výchovného charakteru. | cze |
dc.format | s. 65 (83 588 bez mezer) | |
dc.format | s. 65 (83 588 bez mezer) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | volnočasové výtvarné aktivity | cze |
dc.subject | výtvarná výchova | cze |
dc.subject | tvořivost | cze |
dc.subject | kreativizační program | cze |
dc.subject | free time | eng |
dc.subject | leisure time education | eng |
dc.subject | leisure art activities | eng |
dc.subject | art education | eng |
dc.subject | creativity | eng |
dc.subject | creativity program | eng |
dc.title | Volnočasové výtvarné aktivity a rozvoj kreativity | cze |
dc.title.alternative | Leisure Art Activities And the Development of Creativity | eng |
dc.title.alternative | - | cze |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62959 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the development of creativity in leisure art activities and consists of theoretical and practical parts. The first part is theoretical and is divided into three chapters. In each chapter I discuss concepts such as leisure, art education and creativity.
The first chapter of the theoretical part is dedicated to free time, the pedagogue of leisure time and leisure time pedagogy in relation to arts. The next chapter depicts arts and its concept, history, and development, as well as the partial concepts of arts. Furthermore, this thesis discusses the techniques, evaluation, and creativity in arts. The last chapter of this bachelor thesis revolves around creativity, structural elements of creativity, creative process, biological-psychosocial model of creative process, education towards creativity, personality of a creative student and a creative teacher, creative activity and art work, and lastly it deals with the creativity program.
The practical part consists of a description of a creativity program of art and educational character for children of younger school age. It describes three realized leisure art activities divided into ten parts: topic, task educational goals, motivation, technique, material, time allowance, course of activity, evalution, reflection of the realized activity.
The main aim of the bachelor thesis is to demonstrate the ability to work with theoretical sources and apply them in practice withim the creative program of artistically educational character. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Zbudilová, Helena | |