Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorJelínková, Barbora
dc.date.accessioned2024-03-12T11:59:27Z
dc.date.available2024-03-12T11:59:27Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45244
dc.description.abstractTéma bakalářské práce reagovalo na zjištění, že v současnosti není k dispozici vhodný edukační text obsahující matematické základy pro edukaci radiologických asistentů a dalších příbuzných oborů. Bakalářská práce obsahuje vybrané okruhy matematiky, které je nutné znát pro pochopení fyzikálních základů zobrazovacích metod. Formulace těchto okruhů je přiměřená potřebám budoucích absolventů uvedených studijních oborů. Cíle bakalářské práce byly následující: C1 Vytvoření učebního textu a příkladových ilustrací obsahujících základy matematiky, které jsou potřebné k co nejúplnějšímu pochopení fyzikálních popisů zobrazovacích metod. C2 Sestavení testu, který bude použit k ověření znalosti matematiky studentů oboru Radiologický asistent či jeho absolventů, a následné statistické vyjádření úrovně znalostí. Na základě cílů byly sestaveny hypotézy: H1 Aplikací teorie kurikulárního procesu lze popsat strukturu matematických základů zobrazovacích metod pro radiologické asistenty. H2a Komparací množinových struktur matematiky se složkami profilu radiologického asistenta lze popsat jednotlivé strukturní úrovně matematických základů pro radiologické asistenty. H2b Z hlediska potřeb a možností radiologických asistentů lze vybrat příkladové ilustrace z oblasti funkcí, diferenciálního počtu, integrálního počtu a počtu vektorového. H3 Znalosti respondentů v oblasti vymezených matematických základů zobrazovacích metod budou mít rozdělení blízké rozdělení normálnímu. S ohledem na kurikulární proces byl sestaven výukový text společně s příkladovými ilustracemi. Tento krok vedl ke splnění cíle C1. Poté byl sestaven single-choice test o 20 otázkách ke zjištění úrovně znalosti matematiky napříč oborem Radiologický asistent. Tento krok vedl ke splnění cíle C2. Tento test byl následně rozšířen pomocí online formuláře mezi radiologické asistenty a studenty tohoto oboru. Vzhledem k výše uvedeným splněným cílům bylo možno potvrdit hypotézy H1 i H2a a H2b. Výsledky testu byly statisticky vyjádřeny v praktické části bakalářské práce. Potvrdilo se, že empirické rozdělení odpovědí testu je blízké normálnímu rozdělení. Tímto krokem byla potvrzena také hypotéza H3. Přínosy bakalářské práce lze spatřovat v rovině praktické (konstrukce edukačního textu ověřeného testovým šetřením) a v rovině teoretické (ověření aplikace teorie kurikulárního procesu).cze
dc.format80 s. (94 014 znaků)
dc.format80 s. (94 014 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRadiologická matematikacze
dc.subjectkurikulární procescze
dc.subjectmnožinycze
dc.subjectfunkcecze
dc.subjectdiferenciální početcze
dc.subjectintegrální početcze
dc.subjectvektorový početcze
dc.subjectanalytická geometriecze
dc.subjectRadiology mathematicseng
dc.subjectcurricular processeng
dc.subjectsetseng
dc.subjectfunctionseng
dc.subjectdifferentiationeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectvectorseng
dc.subjectanalytic geometryeng
dc.titleMatematické základy zobrazovacích metod pro radiologické asistentycze
dc.title.alternativeElementary mathematics of imaging methods for radiology assistantseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65005
dc.description.abstract-translatedThe topic of the bachelor's thesis responded to the finding that there is currently no suitable educational text containing mathematical foundations for the education of radiological assistants and other related fields. The bachelor thesis contains selected areas of mathematics that are necessary to know to understand the physical foundations of imaging methods. The formulation of these areas is appropriate to the needs of future graduates of these fields of study. The goals of the bachelor thesis were the following: G1 Creation of an educational text and examples containing elementary mathematics that are essential to fully understand physical principles of imaging methods. G2 Compilation of a test that will be used to verify the knowledge of mathematics of radiological assistance field students and its graduates, followed by a statistical expression of knowledge level. Based on the goals, the following hypotheses were made: H1 By application of a curricular process a structure of elementary mathematics of imaging methods for radiological assistants can be described. H2a By comparing mathematical structures with components of a radiological assistant´s profile, individual structural levels of elementary mathematics for radiological assistants can be described. H2b According to needs and abilities of radiological assistants, examples of functions, differentiation, integration, and vectors can be chosen. H3 Knowledge of respondents in radiology mathematics will be distributed close to a normal distribution. With regard to the curricular process, a teaching text was compiled together with example illustrations. This step led to the fulfillment of goal G1. Then, a single-choice test of 20 questions was compiled to determine the level of mathematics knowledge across the field of radiological assistance. This step led to the achievement of goal G2. This test was subsequently extended using an online form among radiological assistants and students in this field. Given the above objectives, hypotheses H1, H2a and H2b could be confirmed. The test results were statistically expressed in the practical part of the bachelor thesis. It was confirmed that the empirical distribution of test responses is close to the normal distribution. Hypothesis H3 was also confirmed by this step. The benefits of the bachelor's thesis can be seen in the practical level (construction of an educational text verified by a test survey) and in the theoretical level (verification of the application of the theory of the curricular process).eng
dc.date.accepted2021-05-26
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRadiologický asistentcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStach, Vojtěch


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam