dc.contributor.advisor | Stasková, Věra | |
dc.contributor.author | Šavrdová, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T12:02:08Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T12:02:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-08-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45382 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace u pacientů s diagnostikovanou flebotrombózou, kteří jsou hospitalizováni na interním oddělení. Cílem této práce bylo zjistit, jakým způsobem sestry edukují pacienty po prodělané flebotrombóze v nemocničním zařízení a jakými znalostmi a dovednostmi disponují pacienti po prodělané flebotrombóze před propuštěním do domácího ošetřování. Bylo stanoveno šest výzkumných otázek, které zjišťovaly, jaké edukační metody a pomůcky sestry využívají k edukaci pacientů po prodělané flebotrombóze. Dále zjišťovaly, jakými znalostmi a dovednostmi sestry disponují o péči pacientů po prodělané flebotrombóze a jakými znalostmi a dovednostmi disponují pacienti po prodělané flebotrombóze.
V teoretické části je práce zaměřena na anatomii, fyziologii a patologii žilního systému, na diagnostiku, léčbu, prevenci a komplikace hluboké žilní trombózy, včetně ošetřovatelské péče u nemocného s flebotrombózou v nemocničním a domácím prostředí. A v neposlední řadě edukace nemocného s flebotrombózou a úloha sestry edukátorky.
Za účelem dosažení cíle byla využita kvalitativní metoda výzkumného šetření, metodou dotazování, technikou hloubkového nestandardizovaného rozhovoru, a to u pacientů s flebotrombózou v nemocničním zařízení a sester pečujících o tyto nemocné. Výzkumný vzorek tvořilo 6 sester a 4 pacienti.
Výsledky získaných dat vedly ke zjištění, že sestry patřičně edukují pacienty s flebotrombózou v oblasti mobilizace, přikládání bandáží, nízkomolekulárního heparinu a dodržování dietních postupů při léčbě warfarinem. Výzkumné šetření dále odhalilo, že pacienti mají povědomí o své diagnóze.
Výsledky šetření budou nabídnuty pracovníkům oddělení, kde bylo výzkumné šetření prováděno, ve smyslu vytvořeného návrhu edukačního plánu v péči o pacienta po prodělané hluboké žilní trombóze, jako podklad k možným změnám v edukaci pacientů s flebotrombózou a jejich rodinám. | cze |
dc.format | 61 s. | |
dc.format | 61 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Edukace; flebotrombóza; pacient; sestra; nemocniční zařízení | cze |
dc.subject | Education; phlebothrombosis; patient; nurse; healthcare facility | eng |
dc.title | Edukace pacientů s flebotrombózou v nemocničním zařízení | cze |
dc.title.alternative | Educating Patients Suffering from Phlebothrombosis within a Healthcare Facility | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 66211 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the issue of educating patients who have been diagnosed with phlebothrombosis who are being hospitalized at the internal department. The objective of this thesis was to find out in what way nurses educate their patients within a healthcare facility after they have gone through phlebothrombosis, and what knowledge and skills patients have after having dealt with phlebothrombosis before they are free to go to home treatment. Six research questions have been established, finding out what educational methods and aids nurses use to educate patients who have survived phlebothrombosis. Further, they were aimed at finding out what knowledge and skills the nurses have about patients who have survived phlebothrombosis and what knowledge and skills the patients have.
The theoretical part has focused on the anatomy, physiology and pathology of the venous system, on the diagnosis, treatment, prevention and complications of a deep venous thrombosis. Further on, nursing care of a phlebothrombosis sufferer within both, the hospital and domestic environment can be found in the thesis. Last but not least, educating the phlebothrombotic patient, and the nurser-educator´s role.
In order to reach the objective, the qualitative method of survey was used, together with the method of questionnaires, an in-depth non-standardized interview with patients suffering from phlebothrombosis at a healthcare facility, and with nurses taking care of these patients. The research file consisted of 6 nurses and 4 patients.
The results of the obtained data lead us to find out that nurses properly educate their patients suffering from phlebothrombosis. The research has further revealed that patients are informed about their diagnosis.
The research results will be offered to the staff of the department where the survey was carried out, in the sense of a created suggestion of an educational plan in nursing a patient who has survived an in-depth venous thrombosis as base material for possible changes in educating patients suffering from phlebothrombosis and their families. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-03 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havierniková, Lucie | |