Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorDrdáková, Michaela
dc.date.accessioned2024-03-12T12:02:51Z
dc.date.available2024-03-12T12:02:51Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45416
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo "zmapovat implementaci case managementu při práci s klienty u vybraných terénních sociálních služeb v Jihočeském kraji". Hlavní výzkumná otázka byla formulována: "Jakým způsobem terénní sociální služby v Jihočeském kraji poskytují case management?" Teoretická část se věnuje case managementu v České republice i zahraničí. Nabízí vhled do jeho dělení, zásad využívání nebo specifik, které přináší sociální služby. Metodologicky byla využita kvalitativní výzkumná strategie vedená metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Pro získání odpovědí na hlavní výzkumnou otázku byly stanoveny následující dílčí výzkumné otázky: "Jakou formou je poskytován case management při terénní sociální práci v Jihočeském kraji?", "Jaké výhody metody case managementu organizace identifikují?" a "Jaké bariéry metody case managementu organizace identifikují?". Výzkumný soubor tvořili zástupci organizací poskytující terénní sociální službu "terénní program" dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v aktuálním znění. Podmínkou, pro umožnění zapojení se do výzkumu, byla územní působnost na území Jihočeského kraje. U první dílčí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: spolupráce, týmová práce, zasíťování klienta. U druhé dílčí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: podpora, networking a nové pohledy. U třetí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: malá rozvinutost case managementu, konkurenční boj, malé množství literatury, vzdělávací akce. Výsledky získané v rámci uskutečněného výzkumu lze využít v rámci zavádění, rozvoje či plánování specifické péče metodou case managementu u registrovaných sociálních služeb se službou terénní program.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCase managementcze
dc.subjectvýhodycze
dc.subjectbariérycze
dc.subjectterénní sociální prácecze
dc.subjectCase managementeng
dc.subjectbenefitseng
dc.subjectbarrierseng
dc.subjectfield social workeng
dc.titleCase management u klientů v domácím prostředícze
dc.title.alternativeCase management for clients in the home environmenteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63910
dc.description.abstract-translatedThe aim of the diploma thesis was "to examine the implementation of case management in working with clients in selected field social services in the South Bohemian region." The main research question was formulated as follows: "How do field social services in the South Bohemian Region provide case management?" The theoretical part deals with case management in the Czech Republic and abroad. It provides insight into its division, principles of use or specifics that social services bring. In terms of methodology, a qualitative research strategy was used, led by the method of questioning and the technique of semi-structured interview. To obtain answers to the main research question, the following partial research questions were set: "What is the form of case management that is provided for field social work in the South Bohemian Region?", " What are the benefits of the case management methods that organizations identify?" And "What barriers of case management methods do organizations identify?". The research group consisted of representatives of organizations that provide field social services "field program" according to Act No. 108/2006 Coll., On social services, as amended. In order to be able to participate in the research, organizations need to operate in the territory of the South Bohemian Region. For the first partial research question, the following clusters were identified: cooperation, teamwork, networking of the client. For the second sub-research question, the following clusters were identified: support, networking and new perspectives. For the third research question, the following clusters were identified: low development of case management, competition, small amount of literature, educational events. The results obtained within the research can be used in the implementation, development or planning of specific care using the case management method for registered social services with a field program service.eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineManagement sociální práce v organizacíchcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programManagement sociální práce v organizacíchcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřízová, Bohdana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam