dc.contributor.author | Kavan, Štěpán | cze |
dc.contributor.author | Kavan, Štěpán | cze |
dc.contributor.author | Havránková, Renata | cze |
dc.date.accessioned | 2021-03-01T15:09:57Z | |
dc.date.available | 2021-03-01T15:09:57Z | |
dc.date.issued | 2017 | cze |
dc.identifier.isbn | 978-80-7556-017-9 | cze |
dc.identifier.issn | 2533-6223 | cze |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/455 | |
dc.description.abstract | Příspěvek na téma výuky problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí se zaměřuje na reflexi vytvoření funkčního systému výchovy a vzdělávání, aby obyvatelstvo dokázalo čelit negativním vlivům hrozeb přírodního nebo antropogenního charakteru. Cílem příspěvku je zkoumat základní přístupy realizace výchovy k ochraně člověka za běžných rizik a mimořádných událostí, zpracovat základní charakteristiku problematiky a její základní předmětové členění v období druhé dekády 21. století. Jako metoda výzkumu problematiky vzdělávání a výchovy je využita historicko-srovnávací analýza. V textu je provedena základní charakteristika historie a vývoje výuky problematiky civilní obrany, která byla realizována do roku 1991. Akcentován je současný přístup vzdělávání na základě platformy Rámcově vzdělávacích programů a výuky bezpečnostní problematiky. Charakterizovány jsou jednotlivé oblasti vzdělávání a je zpracována struktura vyučovacích předmětů, kde se promítá výuka bezpečnostních rizik. | cze |
dc.format | p. 24-32 | cze |
dc.language.iso | cze | cze |
dc.publisher | Vysoká škola evropských a regionálních studií | cze |
dc.relation.ispartof | Mezinárodní kolokvium Bezpečná společnost 2017 Sborník příspěvků | cze |
dc.subject | bezpečnost | cze |
dc.subject | ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | safety | eng |
dc.subject | civil protection during normal risk and emergencies | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Výuka problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí | cze |
dc.title.alternative | Education the issue of civil protection during normal risk and emergencies | eng |
dc.type | ConferenceObject | cze |
dc.identifier.obd | 43880823 | cze |
dc.description.abstract-translated | The topic of education the issue of civil protection during normal risk and emergencies focuses on reflection establish an efficient system of education that the population was able to counter the negative effects of natural or anthropogenic threats character. The aim of this paper is to examine the implementation of the basic approaches of education to protect humans under normal risks and emergencies, handle basic characteristics of the problem and its basic subject breakdown during the second decade of the 21st century. As a method of research on the subject of education and training is utilized comparative historical analysis. The text provides a basic characteristic of teaching history and development issues of civil defence, which was implemented until the year 1991. Accentuating the current approach of education based on the platform framework educational programs and teaching safety issues. There are characterized the individual areas of education and is processed structure of subjects, which reflects lessons of safety risks. | eng |
dc.peerreviewed | yes | cze |
dc.publicationstatus | postprint | cze |
dc.event | Mezinárodní kolokvium Bezpečná společnost 2017 (30.03.2017 - 31.03.2017, České Budějovice) | cze |
dc.relation.publisherversion | https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/07/Bezpecna_spolecnost_2017.pdf | cze |