Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorKavan, Štěpáncze
dc.contributor.authorKavan, Štěpáncze
dc.contributor.authorHavránková, Renatacze
dc.date.accessioned2021-03-01T15:09:57Z
dc.date.available2021-03-01T15:09:57Z
dc.date.issued2017cze
dc.identifier.isbn978-80-7556-017-9cze
dc.identifier.issn2533-6223cze
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/455
dc.description.abstractPříspěvek na téma výuky problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí se zaměřuje na reflexi vytvoření funkčního systému výchovy a vzdělávání, aby obyvatelstvo dokázalo čelit negativním vlivům hrozeb přírodního nebo antropogenního charakteru. Cílem příspěvku je zkoumat základní přístupy realizace výchovy k ochraně člověka za běžných rizik a mimořádných událostí, zpracovat základní charakteristiku problematiky a její základní předmětové členění v období druhé dekády 21. století. Jako metoda výzkumu problematiky vzdělávání a výchovy je využita historicko-srovnávací analýza. V textu je provedena základní charakteristika historie a vývoje výuky problematiky civilní obrany, která byla realizována do roku 1991. Akcentován je současný přístup vzdělávání na základě platformy Rámcově vzdělávacích programů a výuky bezpečnostní problematiky. Charakterizovány jsou jednotlivé oblasti vzdělávání a je zpracována struktura vyučovacích předmětů, kde se promítá výuka bezpečnostních rizik.cze
dc.formatp. 24-32cze
dc.language.isoczecze
dc.publisherVysoká škola evropských a regionálních studiícze
dc.relation.ispartofMezinárodní kolokvium Bezpečná společnost 2017 Sborník příspěvkůcze
dc.subjectbezpečnostcze
dc.subjectochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectsafetyeng
dc.subjectcivil protection during normal risk and emergencieseng
dc.subjecteducationeng
dc.titleVýuka problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostícze
dc.title.alternativeEducation the issue of civil protection during normal risk and emergencieseng
dc.typeConferenceObjectcze
dc.identifier.obd43880823cze
dc.description.abstract-translatedThe topic of education the issue of civil protection during normal risk and emergencies focuses on reflection establish an efficient system of education that the population was able to counter the negative effects of natural or anthropogenic threats character. The aim of this paper is to examine the implementation of the basic approaches of education to protect humans under normal risks and emergencies, handle basic characteristics of the problem and its basic subject breakdown during the second decade of the 21st century. As a method of research on the subject of education and training is utilized comparative historical analysis. The text provides a basic characteristic of teaching history and development issues of civil defence, which was implemented until the year 1991. Accentuating the current approach of education based on the platform framework educational programs and teaching safety issues. There are characterized the individual areas of education and is processed structure of subjects, which reflects lessons of safety risks.eng
dc.peerreviewedyescze
dc.publicationstatuspostprintcze
dc.eventMezinárodní kolokvium Bezpečná společnost 2017 (30.03.2017 - 31.03.2017, České Budějovice)cze
dc.relation.publisherversionhttps://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/07/Bezpecna_spolecnost_2017.pdfcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam