Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMrkvička, Tomáš
dc.contributor.authorFerents, Pavlo
dc.date.accessioned2025-03-06T07:41:20Z
dc.date.available2025-03-06T07:41:20Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45771
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá společenskými normami a vztahy na pracovišti z pohledu behaviorální ekonomii. Teoretická část definuje základy behaviorální ekonomie ve srovnání s klasickou a neoklasickou ekonomií, a vysvětluje existující konflikt mezi těmito ekonomickými školami. Na daná východiska následně navazuje přehled současných studií k vybrané problematice. Cílem praktické části je zjistit cenu společenských norem na pracovišti prostřednictvím analýzy sociálních vztahů v organizacích. Výzkum je založen na dotazování zaměstnanců napříč různými organizacemi v rámci České republiky a zaměřuje se na terciární sektor. Data z průzkumu jsou analyzována pomocí jednovýběrového T-testu a dvouvýběrového T-testu. Následně je implementována jednofaktorová ANOVA, která analyzuje závislost mezi cenou společenských norem a specifickými faktory. V závěru jsou výsledky výzkumu interpretovány vzhledem k manažerským postupům ve firmě.cze
dc.format42s. (57298 znaků), obr. 5s.
dc.format42s. (57298 znaků), obr. 5s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbehaviorální ekonomiecze
dc.subjectspolečenské normycze
dc.subjectsociální normycze
dc.subjectpracovní motivacecze
dc.subjectsociální vztahy na pracovišticze
dc.subjectřízení lidských zdrojů.cze
dc.subjectbehavioural economicseng
dc.subjectsocial normseng
dc.subjectwork motivationeng
dc.subjectsocial relationships at workplaceeng
dc.subjectHR management.eng
dc.titleBehaviorální ekonomie: Kolik nás stojí společenské normy?cze
dc.title.alternativeBehavioural economics: How much do the social norms cost?eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag63651
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with social norms and relationships at workplace in concept of behavioural economics. The theoretical part defines the bases of behavioural economics in comparison with classical and neoclassical economics and explains existing conflict between those economics schools. The bases are subsequently followed up by an overview of current studies on selected problems. The aim of the practical part is to determine the cost of the social norms at workplace through analysing social relationships in organizations. The research is based on surveying employees across different organizations within the Czech Republic and focuses on tertiary sector. The data of the survey are analysed by means of One Sample T-test and Two Sample T-test. Furthermore, the One-way ANOVA is implemented to analyse the dependence between the cost of the social norms and the specific factors. In conclusion, the results of the survey are interpreted with respect to managerial approach.eng
dc.date.accepted2022-05-23
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam