Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRyplová, Renata
dc.contributor.authorHotařová, Natálie
dc.date.accessioned2025-03-06T07:59:08Z
dc.date.available2025-03-06T07:59:08Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46055
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se zabývá interdisciplinaritou ve výuce - tedy mezipředmětovými vztahy přírodopisu s dalšími přírodními vědami - fyzikou, chemií, zeměpisem a matematikou, ve spojitosti s tématem role vegetace v krajině. V souvislosti s tím byla v teoretické části zmíněna role vegetace v krajině, její zakotvení v rámcovém vzdělávacím programu, problematika STEM vzdělávání a definovány další důležité pojmy. Cílem práce bylo zjistit, jaká je úroveň schopnosti žáků uplatnit mezipředmětové vztahy. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřující se právě na tuto problematiku. Zjišťovalo, jak jsou s tímto tématem seznámeni žáci nižšího stupně víceletých gymnázií v paralelní třídě 9. ročníku ZŠ. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření. K tomu došlo jak slovní, tak grafickou formou a na základě toho byla zhodnocena úroveň porozumění mezipředmětovým vztahům a jejich uplatnění v praxi.cze
dc.format66 s. (139 654 znaků)
dc.format66 s. (139 654 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmezipředmětové vztahycze
dc.subjectrole vegetace v krajiněcze
dc.subjectplant blindnesscze
dc.subjecttranspiracecze
dc.subjectfotosyntézacze
dc.subjectinterdisciplinarity relationseng
dc.subjectrole of vegetation in the landscapeeng
dc.subjecttranspirationeng
dc.subjectphotosynthesiseng
dc.titleSonda úrovně žákovského porozumění interdisciplinárním zákonitostem v problematice funkce vegetace v krajiněcze
dc.title.alternativeStudents understanding of the interdisciplinary relations on the topic of the role of vegetation in solar energy distribution and water content in the landscapeeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59701
dc.description.abstract-translatedPresented thesis focuses on interdisciplinarity in teaching - interdisciplinary relations between biology and other natural sciences - physics, chemistry, geography and maths in correlation with the issue of the role of vegetation in the landscape. In relation, theoretical chapter partially concentrates on the role of vegetation in landscape, its position in Framework Educational Programme, problems of STEM education and the definition of other important terms.Aim of the thesis was to determine, how are pupils capable of apllying of interdisciplinary relations. Practical part sustains of obtaining the data through a survey using questionnaires. The intention was to find out how are the students familiar with the theme. in lower classes of multi-year grammar schools in the year of studies paralel to the ninth grade in primary school. Results of the questionnaire survey are summarized in conclusion part. The survey was led in verbal and graphic form and the results were used to determine the level of comprehension the interdisciplinary relations and their practical applications.eng
dc.date.accepted2022-05-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam