Sonda úrovně žákovského porozumění interdisciplinárním zákonitostem v problematice funkce vegetace v krajině
Abstrakt
Předložená diplomová práce se zabývá interdisciplinaritou ve výuce - tedy mezipředmětovými vztahy přírodopisu s dalšími přírodními vědami - fyzikou, chemií, zeměpisem a matematikou, ve spojitosti s tématem role vegetace v krajině. V souvislosti s tím byla v teoretické části zmíněna role vegetace v krajině, její zakotvení v rámcovém vzdělávacím programu, problematika STEM vzdělávání a definovány další důležité pojmy. Cílem práce bylo zjistit, jaká je úroveň schopnosti žáků uplatnit mezipředmětové vztahy. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřující se právě na tuto problematiku. Zjišťovalo, jak jsou s tímto tématem seznámeni žáci nižšího stupně víceletých gymnázií v paralelní třídě 9. ročníku ZŠ. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření. K tomu došlo jak slovní, tak grafickou formou a na základě toho byla zhodnocena úroveň porozumění mezipředmětovým vztahům a jejich uplatnění v praxi.