Dětská univerzita z pohledu mezipředmětových vztahů
Abstrakt
ová práce Dětská univerzita z pohledu mezipředmětových vztahů popisuje akti-vity, které je možno využít mezipředmětově v rámci poznávání světa.
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
Teoretická část práce analyzuje poznatky v rámci neformálního vzdělávání, pohled na vzdělávání z oblasti didaktiky, charakterizuje vzdělávací oblasti matematika a její apli-kace, jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět a umění a kultura z Rámcového vzdělávacího programu. Dále se zabývá motivací, organizačními formami výuky, mezi-předmětovými vztahy v rámci dětské univerzity, neformálním vzděláváním a integrova-nou výukou.
Praktická část se zaměřuje na výukovou lekci ?Obeplujeme svět s chobotnicí? v rámci dětské univerzity. Je rozdělena do tří částí. V první jsou rozebrány jednotlivé aktivity na stanovištích, ve druhé jsou rozebrány aktivity, které jsou zaměřené na frontální vyučo-vání. V poslední části je rozebrán průběh dětské univerzity.