dc.contributor.advisor | Kukačka, Vladislav | |
dc.contributor.author | Roudnická, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:16Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46080 | |
dc.description.abstract | Zdravý životní styl je nezanedbatelnou složkou života každého z nás. Z toho důvodu je potřeba vědět, co je pro naše tělo prospěšné a co mu naopak škodí. Návyky ovlivňující chování se formují již od nejútlejšího věku, a proto by měl být zdravý životní styl jakýmsi základem v každé rodině. Mateřská škola zajišťuje dětem předškolní vzdělávání, doplňuje rodinnou výchovu, a tak může dětem nastínit nové návyky. Hlavním cílem této diplomové práce je evaluace zásad zdravého životního stylu v mateřských školách. Výsledky diplomové práce dokazují základní znalost vyučujících i dětí zásad zdravého životního stylu. Na základě získaných výsledků se zjistilo, že ze sledovaného souboru (n = 20) se celkem 90 % pedagogů zajímá o zdravý životní styl. Rovněž bylo zjištěno, že 70 % pedagogů v dotazovaných v mateřských školách nejvíce dbá na správné a pestré stravování. Za méně pozitivní zprávu se pak dá považovat to, že až 55 % dětí (dle pedagogů) trpí psychickými problémy. Práce klade důraz na znalost a následnou aplikaci zásad zdravého životního stylu. Na druhé straně poukazuje i na to, jak neznalost těchto zásad negativně působí na vývoj předškolního dítěte. | cze |
dc.format | 92 s. | |
dc.format | 92 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Mateřská škola | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | zásady zdravého životního stylu | cze |
dc.subject | zdraví | cze |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | healthy lifestyle principles | eng |
dc.subject | health | eng |
dc.title | Evaluace výuky v oblasti zdravého životního stylu u dětí v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Evaluation of teaching in the field of healthy lifestyle for children in kindergarten | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 63204 | |
dc.description.abstract-translated | A healthy lifestyle is an essential part of everyone's life. For this reason, it is necessary to know what is beneficial for our body and what is harmful to it. Behavioural habits are formed from a very early age, which is why a healthy lifestyle should be something of a staple in every family. Kindergarten provides pre-school education for children, complements family education and can thus introduce children to new habits. The main aim of this thesis is to evaluate the principles of healthy lifestyle in kindergartens. The results of the thesis demonstrate the basic knowledge of teachers and children of the principles of healthy lifestyle. Based on the results obtained, it was found that out of the study population (n = 20) a total of 90% of the teachers are interested in healthy lifestyle. It was also found that 70% of the teachers surveyed in kindergartens were most concerned about eating a proper and varied diet. A less positive message is that up to 55% of children (according to the educators) suffer from psychological problems. The paper emphasises the knowledge and subsequent application of healthy lifestyle principles. On the other hand, it also points out how ignorance of these principles negatively affects the development of the pre-school child. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Vychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Moučková, Pavlína | |