Evaluace výuky v oblasti zdravého životního stylu u dětí v mateřské škole
Abstrakt
Zdravý životní styl je nezanedbatelnou složkou života každého z nás. Z toho důvodu je potřeba vědět, co je pro naše tělo prospěšné a co mu naopak škodí. Návyky ovlivňující chování se formují již od nejútlejšího věku, a proto by měl být zdravý životní styl jakýmsi základem v každé rodině. Mateřská škola zajišťuje dětem předškolní vzdělávání, doplňuje rodinnou výchovu, a tak může dětem nastínit nové návyky. Hlavním cílem této diplomové práce je evaluace zásad zdravého životního stylu v mateřských školách. Výsledky diplomové práce dokazují základní znalost vyučujících i dětí zásad zdravého životního stylu. Na základě získaných výsledků se zjistilo, že ze sledovaného souboru (n = 20) se celkem 90 % pedagogů zajímá o zdravý životní styl. Rovněž bylo zjištěno, že 70 % pedagogů v dotazovaných v mateřských školách nejvíce dbá na správné a pestré stravování. Za méně pozitivní zprávu se pak dá považovat to, že až 55 % dětí (dle pedagogů) trpí psychickými problémy. Práce klade důraz na znalost a následnou aplikaci zásad zdravého životního stylu. Na druhé straně poukazuje i na to, jak neznalost těchto zásad negativně působí na vývoj předškolního dítěte.