• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Development of a Comprehensive Framework of Excellence in Higher Education

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.616Mb)
    Posudek vedoucího práce (143.3Kb)
    Posudek oponenta práce (223.5Kb)
    Posudek oponenta práce (157.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (912.3Kb)
    Datum
    2022
    Autor
    Mašková, Ivana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Za vynikající studenty jsou obvykle považováni studenti dosahující vysokého akademického výkonu, který ale může být spojen s nežádoucí motivací a vzorci chování. Vyjdeme-li z předpokladu, že vysokoškolská excelence je předstupněm profesní excelence, která v sobě spojuje práci vysoké kvality s etickým chováním, je potřeba začít o excelenci ve vysokoškolském prostředí uvažovat jiným způsobem. Tato disertační práce si klade dvě výzkumné otázky: Kdo je doopravdy vynikající vysokoškolský student a jak jej identifikovat? V tomto ohledu jsme realizovali čtyři dílčí studie, které tvoří ucelený konceptuální a metodologický rámec vysokoškolské excelence. První studie si klade za cíl ustanovit konceptualizaci vynikajícího vysokoškolského studenta založenou na empirických datech. Výsledky šetření provedeného mezi univerzitními studenty a vyučujícími ukázaly, že vysokoškolská excelence je kombinací akademické excelence a osobnostní excelence. Akademickou excelenci zosobňují takoví studenti, kteří mají hluboké znalosti, jsou angažovaní a schopní přenést své znalosti a dovednosti do praxe a přetvořit je ve výsledky vysoké kvality. Naopak osobnostní excelence se vztahuje k prosociálnímu, morálnímu, a sebe-reflektivnímu chování studentů. Druhá studie si klade za cíl zjistit, zda klíčový atribut vynikajícího vysokoškolského studenta, autentická studijní motivace, konceptualizovaná jako cílová orientace na mistrovství spolu s hlubokým přístupem k učení, koreluje s celkovým studijním průměrem. Výsledky této studie ukázaly, že studijní průměr není ani indikátorem autentické studijní motivace, ale ani ji nevyvrací. V rámci třetí studie byl navrhnut a realizován postup identifikace konkrétních vysokoškolských studentů založený na vícezdrojovém hodnocení (učitelská nominace a hodnocení, hodnocení akademického výkonu a studentské hodnocení), což vyústilo ve výběr vzorku deseti vynikajících studentů, kteří odpovídali všem konceptuálním kritériím excelence. Čtvrtá studie si kladla za cíl zhodnotit navrženou metodologii s ohledem na to, do jaké míry rozlišuje mezi vynikajícími a nevynikajícími studenty. V tomto ohledu bylo dosaženo uspokojivých výsledků. Poté, co byly posouzeny výsledky získané realizací a evaluací navržené metodologie, mohla být poskytnuta základní doporučení k tomu, jak definovat a identifikovat vynikající vysokoškolské studenty napříč univerzitami.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46130
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    Související záznamy

    Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

    • EFQM - model Excelence 

      Flosmanová, Eva (Jihočeská univerzita, 2008)
      Diplomová práce je zaměřena na oblast managementu kvality. Zavádění a aplikace modelu Evropské nadace pro řízení kvality EFQM do Policie České republiky. Analýza postupu zavádění do policejní praxe a vybraného útvaru Policie ...
    • Timesharing v cestovním ruchu 

      Simlerová, Irena (Jihočeská univerzita, 2011)
      Diplomová práce se zabývá otázkou Timeshare. Řeší systém jako takový, ale zabývá se i jeho přednostmi a nedostatky. Představuje Timeshare jako celosvětový funkční systém, jeho řídící i podpůrné organizace. Vysvětluje, jak ...
    • Systémy řízení jakosti ve vybraném podniku 

      Edrová, Veronika (Jihočeská univerzita, 2009)
      Cílem práce je posouzení stávajících systémů řízení jakosti, prověření možností uplatnění nových přístupů k řízení jakosti ve vybraném podniku, návrh postupu pro jejich zavedení. Diplomová práce je zaměřená na oblast ...

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV