dc.contributor.advisor | Baloun, Ingrid | |
dc.contributor.author | Mertlová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:16:11Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:16:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46352 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématem standardů kvality sociálních služeb v domovech pro
seniory. Cílem předkládané práce je popsat význam standardů z pohledu zaměstnanců
vybraných domovů pro seniory. Dílčím cílem je zjistit, jaké je povědomí těchto
zaměstnanců o standardech kvality sociálních služeb.
Práce zodpověděla stanovené výzkumné otázky týkající se významu standardů kvality
sociálních služeb pro zaměstnance vybraných domovů pro seniory a současně vztahující
se k povědomí těchto zaměstnanců o standardech. Pro dosažení výsledků byla zvolena
kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného
rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s pracovníky z řad managementu organizací
a s pracovníky v sociálních službách. Pro analýzu dat byla využita metoda zakotvené
teorie. Ke kódování získaných informací byl využit program Atlas.ti 7.
Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pro pracovníky managementu organizací představují standardy kvality významné dokumenty, o které se mohou při své práci s klienty opřít. Současně vnímají zásadní vliv těchto dokumentů na kvalitu poskytovaných služeb. Oproti tomu dotazovaní pracovníci v sociálních službách nevnímají zásadní vliv standardů na kvalitu poskytovaných služeb. Standardy pro ně většinou představují časově náročnou administrativu, která je ochuzuje o čas věnovaný přímé péči. Nejpřínosnějším standardem je podle nich standard č. 5, ve kterém spatřují smysl a přínos pro práci s klienty. Aktualizací standardů se tito zaměstnanci neúčastní, jsou pouze seznámeni s jejich výslednou podobou. Tyto skutečnosti přímo ovlivňují povědomí a názor pracovníků v sociálních službách na standardy kvality.
Výsledky výzkumného šetření diplomové práce mohou posloužit jako podpůrný materiál
k upevnění povědomí zaměstnanců domovů pro seniory o významu standardů kvality
sociálních služeb. | cze |
dc.format | 91 s. | |
dc.format | 91 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | standardy kvality sociálních služeb | cze |
dc.subject | domov pro seniory | cze |
dc.subject | management | cze |
dc.subject | pracovníci
v sociálních službách | cze |
dc.subject | kvalita | cze |
dc.subject | social service quality standards | eng |
dc.subject | home for the elderly | eng |
dc.subject | management | eng |
dc.subject | workers in social
services | eng |
dc.subject | quality | eng |
dc.title | Využití standardů kvality sociálních služeb v praxi | cze |
dc.title.alternative | The Use of Social Services Quality Standards in Practice | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 68268 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the topic of quality standards of social services in homes for the elderly. The aim of the presented work is to describe the importance of standards from the point of view of employees of selected homes for the elderly. The partial goal is to find out what the awareness about the quality standards of social services of these employees is.
The work answered the given research questions concerning the importance of standards for employees of selected homes for the elderly and at the same time related to the awareness of these employees about the standards. To achieve the results, a qualitative research strategy, a method of questioning and a technique of a semi-structured interview were chosen. The interviews were conducted with employees from the ranks of the organization's management and with social workers. The grounded theory method was used for data analysis. The program Atlas.ti 7 was used to encode the obtained information.
The results of the research showed that for employees of management of organizations
standards are important documents which they can lean on while working with clients.
At the same time, they perceive the fundamental influence of these documents on quality of the provided services. In contrast, interviewed social workers do not perceive the fundamental influence of standards on the quality of services provided. For them standards usually represent a time-consuming administration that deprives them of time devoted to direct care. In their opinion, the most beneficial standard is standard No. 5, in which they see meaning and benefit for working with clients. By updating the standards, these employees do not participate, they are only acquainted with the final form. These facts directly affect the awareness and opinion of social workers on the standards.
The results of the research of the diploma thesis can serve as supporting material to strengthen the awareness of employees of homes for the elderly about the importance of standards. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-24 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Management sociální práce v organizacích | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Management sociální práce v organizacích | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Benešová, Veronika | |