Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBaloun, Ingrid
dc.contributor.authorMertlová, Šárka
dc.date.accessioned2025-03-06T08:16:11Z
dc.date.available2025-03-06T08:16:11Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46352
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem standardů kvality sociálních služeb v domovech pro seniory. Cílem předkládané práce je popsat význam standardů z pohledu zaměstnanců vybraných domovů pro seniory. Dílčím cílem je zjistit, jaké je povědomí těchto zaměstnanců o standardech kvality sociálních služeb. Práce zodpověděla stanovené výzkumné otázky týkající se významu standardů kvality sociálních služeb pro zaměstnance vybraných domovů pro seniory a současně vztahující se k povědomí těchto zaměstnanců o standardech. Pro dosažení výsledků byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s pracovníky z řad managementu organizací a s pracovníky v sociálních službách. Pro analýzu dat byla využita metoda zakotvené teorie. Ke kódování získaných informací byl využit program Atlas.ti 7. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pro pracovníky managementu organizací představují standardy kvality významné dokumenty, o které se mohou při své práci s klienty opřít. Současně vnímají zásadní vliv těchto dokumentů na kvalitu poskytovaných služeb. Oproti tomu dotazovaní pracovníci v sociálních službách nevnímají zásadní vliv standardů na kvalitu poskytovaných služeb. Standardy pro ně většinou představují časově náročnou administrativu, která je ochuzuje o čas věnovaný přímé péči. Nejpřínosnějším standardem je podle nich standard č. 5, ve kterém spatřují smysl a přínos pro práci s klienty. Aktualizací standardů se tito zaměstnanci neúčastní, jsou pouze seznámeni s jejich výslednou podobou. Tyto skutečnosti přímo ovlivňují povědomí a názor pracovníků v sociálních službách na standardy kvality. Výsledky výzkumného šetření diplomové práce mohou posloužit jako podpůrný materiál k upevnění povědomí zaměstnanců domovů pro seniory o významu standardů kvality sociálních služeb.cze
dc.format91 s.
dc.format91 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstandardy kvality sociálních služebcze
dc.subjectdomov pro seniorycze
dc.subjectmanagementcze
dc.subjectpracovníci v sociálních službáchcze
dc.subjectkvalitacze
dc.subjectsocial service quality standardseng
dc.subjecthome for the elderlyeng
dc.subjectmanagementeng
dc.subjectworkers in social serviceseng
dc.subjectqualityeng
dc.titleVyužití standardů kvality sociálních služeb v praxicze
dc.title.alternativeThe Use of Social Services Quality Standards in Practiceeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag68268
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the topic of quality standards of social services in homes for the elderly. The aim of the presented work is to describe the importance of standards from the point of view of employees of selected homes for the elderly. The partial goal is to find out what the awareness about the quality standards of social services of these employees is. The work answered the given research questions concerning the importance of standards for employees of selected homes for the elderly and at the same time related to the awareness of these employees about the standards. To achieve the results, a qualitative research strategy, a method of questioning and a technique of a semi-structured interview were chosen. The interviews were conducted with employees from the ranks of the organization's management and with social workers. The grounded theory method was used for data analysis. The program Atlas.ti 7 was used to encode the obtained information. The results of the research showed that for employees of management of organizations standards are important documents which they can lean on while working with clients. At the same time, they perceive the fundamental influence of these documents on quality of the provided services. In contrast, interviewed social workers do not perceive the fundamental influence of standards on the quality of services provided. For them standards usually represent a time-consuming administration that deprives them of time devoted to direct care. In their opinion, the most beneficial standard is standard No. 5, in which they see meaning and benefit for working with clients. By updating the standards, these employees do not participate, they are only acquainted with the final form. These facts directly affect the awareness and opinion of social workers on the standards. The results of the research of the diploma thesis can serve as supporting material to strengthen the awareness of employees of homes for the elderly about the importance of standards.eng
dc.date.accepted2022-05-24
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineManagement sociální práce v organizacíchcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programManagement sociální práce v organizacíchcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBenešová, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam