Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMartíšková, Petra
dc.contributor.authorBurianová, Denisa
dc.date.accessioned2025-03-06T08:43:50Z
dc.date.available2025-03-06T08:43:50Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46382
dc.description.abstractCílem předkládané diplomové práce je vyhodnocení postoje generace Y vůči používaným manipulativním praktikám vybraných obchodníků a to na základě analýzy problematických přístupů. Z hlediska metodického postupu byl využit kvalitativní přístup, konkrétně metody obsahové analýzy a individuální hloubkové rozhovory. Výsledky ukazují, že s novou technologickou érou je k dispozici mnoho nových metod, kterými lze manipulovat spotřebitelské chování při rozhodování o nákupu. Mezi respondenty, kterými byli zástupci generace Y, převažoval negativní postoj k manipulativním praktikám používaných při slevových akcích v rámci podpory prodeje. Předmětem kritiky byl též přístup k influencer marketingu a propagaci alkoholických a tabákových výrobků. Naopak tolerantnější přístup byl zastáván k reklamním spotům.cze
dc.format77 s.
dc.format77 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmarketingová komunikacecze
dc.subjectmanipulacecze
dc.subjectreklamacze
dc.subjectpodpora prodejecze
dc.subjectinfluencer marketingcze
dc.subjectetický marketingcze
dc.subjectgenerace Ycze
dc.subjectmarketing communicationeng
dc.subjectmanipulationeng
dc.subjectadversingeng
dc.subjectsales promotioneng
dc.subjectinfluencer marke-tingeng
dc.subjectethical marketingeng
dc.subjectgeneration Yeng
dc.titleManipulace v marketingové komunikacicze
dc.title.alternativeManipulation in marketing communicationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63857
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to evaluate the attitudes of generation Y towards the manipulative practices of selected marketers based on the analysis of problematic approaches to marketing communication. In terms of the methodological approach, a qualita-tive method was used, specifically content analysis methods and individual in-depth interviews. The results show that with the new technological era, there are many new methods available to manipulate consumer behaviour in purchase decisions. Among the respondents, who were representatives of generation Y, the predominant attitude was negative towards manipulative practices used in discount promotions as a sales promotion. The approach to influencer marketing and promotion of alcohol and tobacco produ-cts was also criticised. On the contrary, a more tolerant attitude was taken towards advertising spots.eng
dc.date.accepted2022-05-31
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEkonomika a managementcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam