dc.contributor.advisor | Lohrová, Helena | |
dc.contributor.author | Mrázová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:47:07Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:47:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46571 | |
dc.description.abstract | Předmětem této bakalářské práce jsou jazykové aspekty vyrůstání v bilingvním prostředí. Cílem práce je nahlédnout do života bilingvní rodiny, která zažívá raný bilingvismus u dětí, z pohledu rodičů i bilingvních jedinců a tyto dva pohledy porovnat. Součástí práce je teoretický úvod do problematiky bilingvismu u dětí a aspektů souvisejících s tímto tématem. Analytická část představuje provedený výzkum, v němž byly zkoumány zkušenosti s bilingvismem osmi rodin s dětmi, které se od raného dětství učí dvěma jazykům současně. | cze |
dc.format | 72 s. | |
dc.format | 72 s. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Bilingvismus | cze |
dc.subject | bilingvní rodina | cze |
dc.subject | dvojjazyčné děti | cze |
dc.subject | raný bilingvismus | cze |
dc.subject | jazyková analýza | cze |
dc.subject | Bilingualism | eng |
dc.subject | bilingual family | eng |
dc.subject | bilingual children | eng |
dc.subject | early bilingualism | eng |
dc.subject | language analysis | eng |
dc.title | Growing up bilingually: A survey into the aspects of language acquisition when two different languages are learned at the same time | cze |
dc.title.alternative | Growing up bilingually: A survey into the aspects of language acquisition when two different languages are learned at the same time | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65592 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on the linguistic aspects of growing up in a bilingual environment. The aim of the thesis is to gain an insight into the life of bilingual families experiencing early bilingualism in their children, to reflect on these experiences from the perspective of both parents and bilingual individuals and compare these two views. The thesis includes a theoretical introduction to bilingualism in children. The analytical part presents the undertaken research, in which the experiences examining the bilingualism of eight families with children who learn two languages at the same time from early childhood were investigated. | eng |
dc.date.accepted | 2022-06-13 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Anglický jazyk a literatura - Německý jazyk a literatura | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kozubíková Šandová, Jana | |