Komunikace mezi rodinou a mateřskou školou v zájmu dítěte
Abstrakt
Práce se zabývá aspekty komunikace v obecné rovině i v profesní rovině povolání učitele. Zohledňuje způsoby a formy komunikace mezi rodinou a školou, míru spolupráce a udržování vztahů těchto dvou institucí v zájmu dítěte. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit: preference komunikačních forem a hodnocení jednotlivých oblastí a způsobů komunikace, míru participace rodičů na společných aktivitách mateřské školy a hodnocení komunikačních dovedností učitelů. Z výzkumných metod byla použita kvantitativní metoda ve formě dotazníkového šetření. Vytvořeny byly celkem dva výzkumné soubory otázek. Jeden pro rodiče a druhý pro učitele mateřských škol. Dotazník byl rozeslán elektronickou cestou do mateřských škol současně s žádostí o rozeslání rodičům na emailové adresy. Výsledky šetření jsou uvedeny v praktické části ve formě tabulek společně s analýzou dat.