• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Rozvoj komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.626Mb)
    Posudek vedoucího práce (927.1Kb)
    Posudek oponenta práce (1.453Mb)
    Průběh obhajoby práce (198.5Kb)
    Datum
    2022
    Autor
    Vyhnánková, Aneta
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se soustředí na problematiku dětí s poruchou autistického spektra (dále jen PAS) ve vztahu k rozvoji komunikačních schopností těchto dětí v předškolním věku. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a empirickou. První kapitola teoretické části se snaží objasnit problematiku PAS, přičemž v prvé řadě vymezuje její teoretický rámec, popisuje její projevy zahrnující zejména triádu příznaků a popisuje etiologii. Dále se zaměřuje na její rozdělení podle funkčnosti a na jednotlivá členění. Druhá kapitola se zaměřuje na objasnění problematiky komunikace u dětí s PAS, přičemž poukazuje na rozdíly mezi dětmi intaktními a dětmi s PAS. Třetí kapitola se dále zabývá možnostmi rozvoje komunikačních schopností u dětí s PAS s akcentem na přístup aplikované behaviorální analýzy, strukturovaného učení a alternativních a augmentativních forem komunikace. Praktická část se poté zaměřuje na zodpovězení hlavního výzkumného cíle, kterým je zjistit, jaký přístup má vybraná mateřská škola zřízená podle §16, odst. 9 Školského zákona a její pracovníci k rozvoji komunikačních schopností u dětí s PAS, a jaké nástroje nebo metody v tomto směru využívají. Pro zodpovězení výzkumného cíle byla využita metoda pozorování, analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů. Výsledkem výzkumu je poté zjištění, jak přistupuje vybraná mateřská škola k rozvoji komunikačních schopností u dětí s PAS, které metody a pomůcky se v praxi při rozvoji komunikačních schopností dětí s PAS ve vybrané mateřské škole používají, a které se pedagogickým pracovníkům nejvíce osvědčily.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46658
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV