Role asistenta pedagoga u žáka s diabetem mellitus na prvním stupni základní školy
Abstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na roli asistenta pedagoga u žáka na základní škole
na 1. stupni. Žáci byli vybráni náhodným systémem. Hlavním cílem práce je zodpovědět
výzkumné otázky a vyvodit rady rodičům k efektivnějším postupům/spolupráci, které
mohou využít v rámci komunikace s třídním učitelem a přiděleným asistentem pedagoga.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se opírá o odbornou
literaturu. V první části se práce zabývá diabetem mellitus, jeho historie, typy,
nejdůležitější potřeby žáka apod. V praktické části se práce zabývá třemi žáky v první, čtvrté a páté třídě. Rozhovor byl proveden se zákonnými zástupci žáků. Následně byla sepsána kazuistika. Dále byl proveden rozhovor s třídním učitelem a asistentem pedagoga.
V závěru práce dochází k diskusi rozhovorů. Po zjištění nedostatků je navrženo
doporučení zkoumaných jedinců rodinám, které je v poslední části práce.