Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRyplová, Renata
dc.contributor.authorZadražilová, Michaela
dc.date.accessioned2025-03-06T08:56:33Z
dc.date.available2025-03-06T08:56:33Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46799
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá fenoménem "plant blindness" tedy opomíjením rostlinstva ve prospěch živočišných druhů a člověka a hledáním důkazů existence této problematiky v českém školství pro základní vzdělávání. V první části je nastíněna problematika "plant blindness" převzaná především ze zahraničních literárních zdrojů, její definice, důvody a možné globální následky. Věnována je zvláštní pozornost výzkumům prováděným ve školním prostředí a tyto výsledky jsou srovnávány s výsledky našeho dotazníkového šetření. Poslední část teoretické části je věnována metodám a způsobům jak "plant blindness" potlačit nejen ve školním prostředí, ale i u široké veřejnosti. Vlastní výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření u pedagogů na základních školách. Jednotlivé otázky jsou vyhodnoceny a výsledky porovnány se zahraniční literaturou. Vyhodnocení výzkumných otázek naznačuje existenci "plant blindness" v našem školství pro základní vzdělávání a to jak u žáků tak pedagogů.cze
dc.format52 s (13029 slov)
dc.format52 s (13029 slov)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subject"plant blindness"cze
dc.subjectudržitelný rozvojcze
dc.subjectbotanická gramotnostcze
dc.subjectvýuka botanikycze
dc.subjectproblémy ve výuce botanikycze
dc.subject"plant blindness"eng
dc.subjectsustainable developmenteng
dc.subjectbotanical literacyeng
dc.subjectteaching botanyeng
dc.subjectproblems in teaching botanyeng
dc.titlePrůzkum názorů učitelů přírodovědných předmětů na aktuální problémy ve výuce botanických témat na ZŠcze
dc.title.alternativeSurvey of science teachers' opinions on current problems in the teaching of botanical topics in elementary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag65630
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the phenomenon of "plant blindness", i.e. the neglect of plants in favor of animal species and humans, and the search for evidence of the existence of this problem in Czech primary education system. Firstly, the issue of "plant blindness" is outlined, taken mainly from foreign literary sources, its definition, causes, and possible global consequences. An attention is paid to special research carried out in the school environment and these results are compared with the results of our questionnaire survey. Finally, the second part of this thesis is devoted to methods and ways to suppress "plant blindness" not only in the school environment but also among the public. The actual research was conducted in the form of a questionnaire for teachers at elementary schools, and individual questions were evaluated and compared with foreign literature. The results of the research indicates that "plant blindness" does exist in our primary education system, both among students and teachers.eng
dc.date.accepted2022-08-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřn-Chncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam