dc.contributor.advisor | Ryplová, Renata | |
dc.contributor.author | Zadražilová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:56:33Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:56:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46799 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá fenoménem "plant blindness" tedy opomíjením rostlinstva ve prospěch živočišných druhů a člověka a hledáním důkazů existence této problematiky v českém školství pro základní vzdělávání.
V první části je nastíněna problematika "plant blindness" převzaná především ze zahraničních literárních zdrojů, její definice, důvody a možné globální následky. Věnována je zvláštní pozornost výzkumům prováděným ve školním prostředí a tyto výsledky jsou srovnávány s výsledky našeho dotazníkového šetření. Poslední část teoretické části je věnována metodám a způsobům jak "plant blindness" potlačit nejen ve školním prostředí, ale i u široké veřejnosti.
Vlastní výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření u pedagogů na základních školách. Jednotlivé otázky jsou vyhodnoceny a výsledky porovnány se zahraniční literaturou.
Vyhodnocení výzkumných otázek naznačuje existenci "plant blindness" v našem školství pro základní vzdělávání a to jak u žáků tak pedagogů. | cze |
dc.format | 52 s (13029 slov) | |
dc.format | 52 s (13029 slov) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | "plant blindness" | cze |
dc.subject | udržitelný rozvoj | cze |
dc.subject | botanická gramotnost | cze |
dc.subject | výuka botaniky | cze |
dc.subject | problémy ve výuce botaniky | cze |
dc.subject | "plant blindness" | eng |
dc.subject | sustainable development | eng |
dc.subject | botanical literacy | eng |
dc.subject | teaching botany | eng |
dc.subject | problems in teaching botany | eng |
dc.title | Průzkum názorů učitelů přírodovědných předmětů na aktuální problémy ve výuce botanických témat na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Survey of science teachers' opinions on current problems in the teaching of botanical topics in elementary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 65630 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with the phenomenon of "plant blindness", i.e. the neglect of plants in favor of animal species and humans, and the search for evidence of the existence of this problem in Czech primary education system.
Firstly, the issue of "plant blindness" is outlined, taken mainly from foreign literary sources, its definition, causes, and possible global consequences. An attention is paid to special research carried out in the school environment and these results are compared with the results of our questionnaire survey. Finally, the second part of this thesis is devoted to methods and ways to suppress "plant blindness" not only in the school environment but also among the public.
The actual research was conducted in the form of a questionnaire for teachers at elementary schools, and individual questions were evaluated and compared with foreign literature.
The results of the research indicates that "plant blindness" does exist in our primary education system, both among students and teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2022-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přn-Chn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Flašar, Jan | |