Průzkum názorů učitelů přírodovědných předmětů na aktuální problémy ve výuce botanických témat na ZŠ
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá fenoménem "plant blindness" tedy opomíjením rostlinstva ve prospěch živočišných druhů a člověka a hledáním důkazů existence této problematiky v českém školství pro základní vzdělávání.
V první části je nastíněna problematika "plant blindness" převzaná především ze zahraničních literárních zdrojů, její definice, důvody a možné globální následky. Věnována je zvláštní pozornost výzkumům prováděným ve školním prostředí a tyto výsledky jsou srovnávány s výsledky našeho dotazníkového šetření. Poslední část teoretické části je věnována metodám a způsobům jak "plant blindness" potlačit nejen ve školním prostředí, ale i u široké veřejnosti.
Vlastní výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření u pedagogů na základních školách. Jednotlivé otázky jsou vyhodnoceny a výsledky porovnány se zahraniční literaturou.
Vyhodnocení výzkumných otázek naznačuje existenci "plant blindness" v našem školství pro základní vzdělávání a to jak u žáků tak pedagogů.