dc.contributor.advisor | Samcová, Petra | |
dc.contributor.author | Kostková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T09:01:04Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T09:01:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46948 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá žáky s poruchou autistického spektra na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má dvě kapitoly. První kapitola definuje poruchy autistického spektra a jejich druhy. Dále popisuje charakteristické projevy dětí s autismem. Druhá kapitola popisuje inkluzi dětí s PAS na základní škole, úlohu asistenta pedagoga a vztahy mezi spolužáky a žákem s autismem. Zmíněné jsou zde zařízení a organizace, které mohou při vzdělávání dětí s PAS pomáhat školám a rodinám. Hlavním cílem této práce bylo vyhledat dostupné informace o inkluzi dětí s PAS a zjistit zkušenosti asistentů pedagoga, kteří se jim věnují. Dále pak zjistit aktuální údaje o dětech s PAS v Jihočeském kraji. Praktická část byla provedena formou kvalitativního výzkumu. Nejprve pomocí polostrukturovaného dotazníku a posléze rozhovorem. Práce obsahuje vyhodnocení deseti dotazníků se zkušenostmi asistentek pedagoga, které pracují s žákem s poruchou autistického spektra a jejich zkušenosti s procesem inkluze. Dále z interpretace rozhovoru s pracovnicí Speciálně pedagogického centra v Českých Budějovicích byly získány aktuální údaje týkající se počtů dětí s poruchami autistického spektra v Jihočeském kraji a informace o inkluzi žáků s PAS do běžných základních škol. V souhrnu lze říci, že díky inkluzi mají žáci s PAS stejné vzdělávací možnosti jako ostatní žáci na běžné základní škole. | cze |
dc.format | 57 s. | |
dc.format | 57 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | asistent pedagoga | cze |
dc.subject | autism spectrum disorders | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.subject | teaching assistant | eng |
dc.title | Děti s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání na prvním stupni základní školy | cze |
dc.title.alternative | Children with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Education at Primary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65814 | |
dc.description.abstract-translated | The Bc. thesis deals with pupils with autism spectrum disorder at the first grade of primary school. The thesis is divided into the theoretical and practical parts. The theoretical part has two chapters. The first one defines autism spectrum disorders (ASD) and their kinds. It also describes the typical manifestations of children with autism. The second chapter describes the inclusion of children with ASD in primary school, a role of an assistant of teacher and the relationships among classmates and pupil with autism. Facilities and organisations that can assist to schools and families in education of children with ASD are mentioned in the thesis as well. The main aims of the thesis were: to find available information on the inclusion of children with ASD, to find out the current experiences of assistants of teacher working with ASD children and finally, to check for up-to-date data on children with ASD in the South Bohemia region. The practical part was performed by qualitative research campaign using two methods: a semi-structured questionnaire and an interview. The thesis contains an evaluation of ten questionnaires with experiences of assistants of teacher working with a pupil with autistic spectrum disorder and their experience in the process of inclusion. Furthermore, current data on numbers of children with ASD in the South Bohemia region and information on the inclusion of pupils with ASD in common primary schools were obtained from the interpretation of the interview with a worker of the Specially Teaching Centre in České Budějovice. It can be concluded, because of application of inclusion, pupils with ASD have the same educational opportunities as other pupils at a common primary school. | eng |
dc.date.accepted | 2022-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bauman, Petr | |