Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBřízová, Bohdana
dc.contributor.authorPřibylová, Šárka
dc.date.accessioned2025-03-06T09:09:18Z
dc.date.available2025-03-06T09:09:18Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47322
dc.description.abstractBudoucí sociální pracovníci se setkávají se supervizí již během svého studia. Účelem zavedení supervize do praktické výuky je podpora studentů v naplňování cílových charakteristik profilu absolventa. Student získává vlastní zkušenosti se supervizí jako s jedním z klíčových prostředků rozvoje svých odborných kompetencí. Cílem práce je zmapovat názory studentů sociálních oborů ZSF JU na supervize odborných praxí realizovaných během studia. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, se stratifikovaným výběrem, kdy studenti byli oslovováni přes mluvčí ročníku, a metoda ohniskové skupiny se studenty sociálních oborů na ZSF JU. Vyhodnocování dat proběhlo metodou otevřeného kódování a následnou kategorizací dat. Studenti vnímají školní supervizi jako užitečnou pro jejich další rozvoj. Bylo zjištěno, že zkušenosti studentů jsou velice rozdílné. Jedna skupina studentů by ráda, aby se jim měnili supervizoři během studia a aby měli před začátkem nástupu na praxe výuku předmětu supervize. Druhá skupina studenů by byla naopak ráda, aby se jim supervizoři tolik neměnili a dokázali si vytvořit se supervizorem důvěru. Všichni studenti se shodli na tom, že supervize mají smysl již během studia. V případě, že by jim supervizor neuděloval zápočet, ale uděloval by jim ho například koordinátor praxe, by pro ně měly supervize větší smysl, neboť by neměli ze supervizora respekt a mohli se mu svěřit s případnou situací, která je zarazila nebo rozhodila na praxi.cze
dc.format54 s. (78 690 znaků)
dc.format54 s. (78 690 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSupervizecze
dc.subjectodborná praxecze
dc.subjectforma supervizecze
dc.subjectrizika supervizecze
dc.subjectetika v supervizicze
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectohnisková skupinacze
dc.subjectSupervisioneng
dc.subjectprofessional experienceeng
dc.subjectform of supervisioneng
dc.subjectsupervision riskseng
dc.subjectethics in supervisioneng
dc.subjectsocial workeng
dc.subjectfocus groupeng
dc.titleSupervize odborných praxí u studentů sociálních oborů na ZSF JUcze
dc.title.alternativeSupervision of Professional Internships for Students of Social Disciplines at ZSF JUeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag68327
dc.description.abstract-translatedFuture social workers are meeting with supervision already during their studies. The purpose of introducing supervision into practical teaching is the support of students in meeting the target characteristics of the graduate profile. The student acquires their own experience with supervision as one of the key instruments of the development of their professional competence. The work aims to map the opinions of students of ZSF JU social majors on the supervision of professional internships realized during their studies. A qualitative approach with a stratified sampling when students were addressed through a year speaker and the method was focus groups with students of social majors ZSF JU was chosen for the research. The data were evaluated by the open coding method and subsequent categorization of data. Students perceive the school supervising as useful for their further development. It was found that the experiences of students are very different. The first group of students would like the supervisors to change during their studies and to have education in the subject of supervision before they start their internships. The second group of students, on the other hand, would like the supervisors not to change so much so they could build trust with the supervisor. All students agreed that supervision made sense during their studies. In case of the credit is not granted by the supervisor but for example, by the practice coordinator, supervision would have greater meaning for them because they wouldn't have respect from the supervisor and could confide in them about the situation which has stopped or disconcerted them in their internship.eng
dc.date.accepted2022-06-02
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam