dc.contributor.advisor | Břízová, Bohdana | |
dc.contributor.author | Přibylová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T09:09:18Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T09:09:18Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47322 | |
dc.description.abstract | Budoucí sociální pracovníci se setkávají se supervizí již během svého studia. Účelem zavedení
supervize do praktické výuky je podpora studentů v naplňování cílových charakteristik profilu
absolventa. Student získává vlastní zkušenosti se supervizí jako s jedním z klíčových prostředků
rozvoje svých odborných kompetencí.
Cílem práce je zmapovat názory studentů sociálních oborů ZSF JU na supervize odborných
praxí realizovaných během studia. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, se
stratifikovaným výběrem, kdy studenti byli oslovováni přes mluvčí ročníku, a metoda
ohniskové skupiny se studenty sociálních oborů na ZSF JU. Vyhodnocování dat proběhlo
metodou otevřeného kódování a následnou kategorizací dat.
Studenti vnímají školní supervizi jako užitečnou pro jejich další rozvoj. Bylo zjištěno, že
zkušenosti studentů jsou velice rozdílné. Jedna skupina studentů by ráda, aby se jim měnili
supervizoři během studia a aby měli před začátkem nástupu na praxe výuku předmětu
supervize. Druhá skupina studenů by byla naopak ráda, aby se jim supervizoři tolik neměnili a
dokázali si vytvořit se supervizorem důvěru. Všichni studenti se shodli na tom, že supervize
mají smysl již během studia. V případě, že by jim supervizor neuděloval zápočet, ale uděloval
by jim ho například koordinátor praxe, by pro ně měly supervize větší smysl, neboť by neměli
ze supervizora respekt a mohli se mu svěřit s případnou situací, která je zarazila nebo rozhodila
na praxi. | cze |
dc.format | 54 s. (78 690 znaků) | |
dc.format | 54 s. (78 690 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Supervize | cze |
dc.subject | odborná praxe | cze |
dc.subject | forma supervize | cze |
dc.subject | rizika supervize | cze |
dc.subject | etika v supervizi | cze |
dc.subject | sociální práce | cze |
dc.subject | ohnisková skupina | cze |
dc.subject | Supervision | eng |
dc.subject | professional experience | eng |
dc.subject | form of supervision | eng |
dc.subject | supervision risks | eng |
dc.subject | ethics in supervision | eng |
dc.subject | social work | eng |
dc.subject | focus group | eng |
dc.title | Supervize odborných praxí u studentů sociálních oborů na ZSF JU | cze |
dc.title.alternative | Supervision of Professional Internships for Students of Social Disciplines at ZSF JU | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 68327 | |
dc.description.abstract-translated | Future social workers are meeting with supervision already during their studies. The purpose
of introducing supervision into practical teaching is the support of students in meeting the target
characteristics of the graduate profile. The student acquires their own experience with
supervision as one of the key instruments of the development of their professional competence.
The work aims to map the opinions of students of ZSF JU social majors on the supervision of
professional internships realized during their studies. A qualitative approach with a stratified
sampling when students were addressed through a year speaker and the method was focus
groups with students of social majors ZSF JU was chosen for the research. The data were
evaluated by the open coding method and subsequent categorization of data.
Students perceive the school supervising as useful for their further development. It was found
that the experiences of students are very different. The first group of students would like the
supervisors to change during their studies and to have education in the subject of supervision
before they start their internships. The second group of students, on the other hand, would like
the supervisors not to change so much so they could build trust with the supervisor. All students
agreed that supervision made sense during their studies. In case of the credit is not granted by
the supervisor but for example, by the practice coordinator, supervision would have greater
meaning for them because they wouldn't have respect from the supervisor and could confide in
them about the situation which has stopped or disconcerted them in their internship. | eng |
dc.date.accepted | 2022-06-02 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mojžíšová, Adéla | |