Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorShivairová, Olga
dc.contributor.authorTrojanová, Karolína
dc.date.accessioned2025-03-06T09:09:43Z
dc.date.available2025-03-06T09:09:43Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47366
dc.description.abstractTato práce se věnuje distanční výuce u dětí z vyloučených lokalit, konkrétněji z okresu Prachatice a České Budějovice. Přesun na distanční výuku je důsledkem uzavření škol během pandemie COVID-19. Tato forma výuky byla náročná pro každého zúčastněného, ze stran učitelů i studentů. Děti z vyloučených lokalit mají ztížený přístup ke vzdělávání a tato forma výuky pro ně jistě znamenala velkou změnu. Teoretická část pojednává o sociálním vyloučení, specifikách těchto lokalit, o moderních technologiích a distanční výuce a jejích možných rizikách a následcích. Praktická část byla realizována formou kvalitativního výzkumu pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zmapování distanční výuky u dětí z vyloučených lokalit, pohledem dětí samotných, jejich rodičů, učitelů a sociálních pracovníků. Ti během uskutečněných rozhovorů popisovali otázku úskalí a pozitiv, které v dané distanční výuce pozorují. Z výzkumu vyplynulo, že názory na distanční výuku jsou ve všech dotazovaných kategoriích osob převážně negativní, avšak najdou se zde jistá pozitiva. Největší důraz přikládám názoru dětí, kterých se distanční výuka týkala nejvíce. Komunikace s nimi byla vcelku náročná, některé na otázky odpovídaly krátce a nezaujatě, ale přesto z většiny hodnotí výuku negativně. Chyběl jim nejvíce kontakt s vrstevníky. Sociální pracovníci a učitelé na výuce našli i pozitiva, nejvíce to, že děti získaly znalosti v IT oblasti a naučily se práce s moderní technikou (tablet, PC, notebooky..). Rodiče byli ve velkém stresu, pokud museli chodit do zaměstnání, děti byly doma bez dozoru a rodiče se o ně báli. Distanční výuka kladla na rodiny větší nároky, a to se projevilo v psychické rovině dětí i rodičů.cze
dc.format78 s. (133 940 znaků)
dc.format78 s. (133 940 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDistanční výukacze
dc.subjectvyloučené lokalitycze
dc.subjectsociálně vyloučené osobycze
dc.subjectromské etnikum; sociální práce se sociálně vyloučenýmicze
dc.subjectúskalí distanční výukycze
dc.subjectDistance learningeng
dc.subjectsocially excluded localitieseng
dc.subjectsocially excluded peopleeng
dc.subjectthe Romani peopleeng
dc.subjectsocial work with socially excluded peopleeng
dc.subjectdownside of distance learningeng
dc.titleÚskalí distanční výuky u dětí z vyloučených lokalitcze
dc.title.alternativeThe downside of distance learning for children from excluded localitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag68434
dc.description.abstract-translatedThis bachelor´s thesis deals with distance learning of children from socially excluded localities, in particular from Prachatice District and České Budějovice District. The lock down of schools during the COVID-19 pandemic caused the shift to distance learning. This type of education was demanding for all participants, both teachers and students. Children from socially excluded localities generally have worse access to education and this type of education meant a significant change and a lot of troubles for them. The theoretical part explores social exclusion, distinctive features of the localities, modern technologies and distance learning and its potential risks and consequences. The practical part was realized by means of a qualitative research using semi-structured interviews. The aim of this thesis is to look into the distance learning of children from social excluded localities, not only from the children´s point of view but also their parents´, teachers´ and social workers´ perspective. During the interviews, all of them described difficulties and benefits they noticed in the course of distance learning. The analysis of the research findings showed that all respondents´opinions of distance learning were largely negative, but some certain positive could be found, too. I emphasise the childrens´ opinions, because they were most related to the distance learning. The communication with them was quite difficult, some of their answers were brief and indiferent but most of the children had a negative attitude to distance learning. Predominantly, they missed the contact with their agemates. Social workers and teachers enumerated also benefits - children extended their knowledge of IT and learnt how to work with modern equipment (tablet, PC, notebooks). Parents were very stressed, when they had to go to work, they feared for their children who stayed at home without supervision. Distance learning made demands on families that became evident in the formo f mental strain on both children and parents.eng
dc.date.accepted2022-06-02
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam