Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠafaříková, Iva
dc.contributor.authorMertlíková, Renáta
dc.date.accessioned2025-03-06T09:10:09Z
dc.date.available2025-03-06T09:10:09Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47404
dc.description.abstractÚvod: Tato bakalářská práce se zaměřuje na celoživotní vzdělávání z pohledu českých sester. Teoretická část se věnuje historii vzdělávání, celoživotnímu vzdělávání v Čechách i v zahraničí, motivaci a bariérám v celoživotním vzdělávání sester. Celoživotní vzdělávání sester je jedna z nejdůležitějších částí celkového vzdělání sester, protože dochází neustále ke změnám ve zdravotnictví a sestry musí své znalosti obnovovat a upevňovat. Nehledě na to, že celoživotní vzdělávání sester je v České republice zákonem povinné. Cíl: Cílem práce bylo zjistit, co české sestry nejvíce motivuje k celoživotnímu vzdělávání, zda se poznatky získané v rámci celoživotního vzdělávání promítají do ošetřovatelské praxe, zjistit jaké faktory omezují celoživotní vzdělávání sester a jaké formy celoživotního vzdělávání české sestry nejvíce preferují. Metodika: Pro tuto práci byla použita kvantitativní metoda šetření. Data byla získaná pomocí vlastního polostrukturovaného dotazníku, který se rozdal mezi 80 sester v nemocnici Prachatice a.s., návratnost činila ale pouze 49 dotazníků. Výsledky: Sestry k celoživotnímu vzdělávání nejvíce motivuje získávání nových vědomostí, které používají v ošetřovatelské praxi (71,5 %). Dále jsme zjistili, že poznatky, které sestry získají v rámci celoživotního vzdělávání, se promítají do ošetřovatelské praxe (67,4 %). Co se týká faktorů, které omezují sestry v účasti na celoživotním vzdělávání, nejvíce sestry označovaly časovou náročnost (44,9 %). V poslední řadě jsme zjistili, že sestry jednoznačně nepreferují jednu formu celoživotního vzdělávání, ale více a těmi jsou: odborný seminář, specializační vzdělávání, inovační a certifikované kurzy, školící akce a konference. Závěr: Přínosem této bakalářské práce může být inspirace a motivace sester k celoživotnímu vzdělávání. Dále mohou výsledky posloužit zaměstnavatelům zdravotnických zařízení k větší motivaci sester k dalšímu vzdělávání či k odstranění bariér, které stojí v cestě sestrám za dalším vzděláváním.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectČeské sestrycze
dc.subjectceloživotní vzdělávánícze
dc.subjectvzdělávání sestercze
dc.subjectCzech nurseseng
dc.subjectlifelong learningeng
dc.subjecteducation of nurseseng
dc.titleCeloživotní vzdělávání z pohledu českých sestercze
dc.title.alternativeLifelong learning from the perspective of Czech nurseseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag68540
dc.description.abstract-translatedIntroduction: This bachelor's thesis focuses on the topic of lifelong learning from the perspective of Czech nurses. The theoretical part deals with the history of education, lifelong learning in the Czech Republic and abroad, motivation and barriers to the lifelong learning of nurses. Lifelong learning of nurses is one of the essential parts of nurses' general education, as there is a constant change in health care and nurses need to renew and consolidate their knowledge. In addition, the, lifelong learning of nurses is mandatory by law in the Czech Republic. Aim: The work aimed to find out what motivates Czech nurses the most for lifelong learning, whether the knowledge gained in the framework of lifelong learning is reflected in nursing practice, what factors limit nurses' lifelong learning and which forms of lifelong learning Czech nurses prefer. Methodology: A quantitative survey method was used for this work. The data were obtained using our semi-structured questionnaire distributed among 80 nurses at the Prachatice Hospital. However, the return was only 49 questionnaires. Results: Nurses are most motivated to lifelong learning by gaining new knowledge they can use in nursing practice (71.5 %). We also found that nurses' knowledge gained in lifelong learning is reflected in nursing practice (67.4 %). Regarding the factors that limit nurses' participation in lifelong learning, most nurses reported it as time-consuming (44.9 %). Lastly, we found that nurses do not prefer one single form of lifelong learning but more of them. These are professional seminars, specialization education, innovative and certified courses, training events and conferences. Conclusion: The benefit of this bachelor's thesis can be the inspiration and motivation of nurses for lifelong learning. Furthermore, the results can serve the health care employers to increase the motivation of nurses for further education or remove the barriers that stand in their way to further education.eng
dc.date.accepted2022-05-31
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMichálková, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam