Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRybová, Jarmila
dc.contributor.authorChaloupková, Lucie
dc.date.accessioned2021-11-22T12:37:03Z
dc.date.available2021-11-22T12:37:03Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4782
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou spotřebních daní v České republice od vstupu do Evropské unie dne 1. května 2004. Hlavním cílem je analyzovat změny zatížení vybraných výrobků spotřebních daní a vliv právních předpisů EU na tyto změny. V teoretické části je popsán zákon o spotřebních daních a jeho změny po roce 2003, dále jsou zde uvedeny směrnice EU v oblasti spotřebních daní, zejména pak směrnice Rady 2008/118/EC o obecné úpravě spotřebních daní. Praktická část se vztahuje konkrétně na daně z cigaret. Práce je zaměřena na nejpopulárnější značky cigaret, a to Start, Petra, L&M, Camel a Marlboro. Obsahuje výpočty daně z cigaret v letech 2003 - 2010. Spotřeba cigaret v České republice je porovnána se spotřebou v členských státech. K dispozici je také srovnání s členskými státy ohledně celkové minimální spotřební daně, maloobchodní prodejní ceny cigaret nejprodávanější cenové kategorie a výnosů ze spotřební daně z cigaret.cze
dc.format50 stran
dc.format50 stran
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpotřební daňcze
dc.subjectdaň z cigaretcze
dc.subjectdaňová sazbacze
dc.subjectpevná část daněcze
dc.subjectprocentní část daněcze
dc.subjectspotřeba cigaret.cze
dc.subjectExcise dutyeng
dc.subjectcigarette taxeng
dc.subjecttax rateeng
dc.subjectspecific taxeng
dc.subjectad valorem taxeng
dc.subjectcigarette consumption.eng
dc.titleDaňové zatížení vybraných výrobků spotřebními daněmicze
dc.title.alternativeTax Incidence of Selected Products by Consumption Taxeseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag15414
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on the analysis of excise taxes in the Czech Republic since joining the European Union on 1 May 2004. The main object is to analyse changes in the burden of selected products excise and influence of the EU legislation on these changes. In the theoretical part the Czech Law on Excise Tax and its changes after 2003 is described and furthermore, the EU directives in this area especially the Council Directive 2008/118/EC concerning the general arrangements for excise duty are mentioned. The practical part is applied in particular to cigarette taxes. It is focused on the most popular cigarette brands like Start, Petra, L&M, Camel and Marlboro. The analysis obtains the calculation of cigarette tax between the years 2003 - 2010. Cigarette consumption in the Czech Republic is compared with the consumption in member states. There is also a comparison with member states regarding an overall minimum excise duty, a retail selling price of cigarettes in the most popular price category and revenues from excise duties on cigarettes.eng
dc.date.accepted2010-06-07
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam