Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠmejkal, Antonín
dc.contributor.authorPíchová, Lucie
dc.date.accessioned2021-11-22T12:39:11Z
dc.date.available2021-11-22T12:39:11Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4860
dc.description.abstractPlánování je jednou z manažerských funkcí a procesů, která se podílí na řízení a fungování každé společnosti. Plánování je výchozím bodem, který předchází výkon všech ostatních manažerských činností. Cílem diplomové práce bylo provést analýzu leasingové trhu v ČR a ve vybrané leasingové společnosti analyzovat systém finančního plánování, definovat plánování společnosti, zda probíhá efektivně a spolehlivě, popsat krátkodobé a dlouhodobé sestavování plánů. Pro případovou studii byla vybrána leasingová společnost, která plánuje na základě mezinárodních standardů účetního výkaznictví střednědobý plán v druhé polovině roku, kdy se dále reviduje i plán současného roku. Střednědobý plán souvisí s náklady a výnosy, ovlivňuje ho tržní podíl, prostředí a trh dle konkurence.Leasingová společnost plánuje pro 3 produktové linie - automobily, spotřební zboží a přímá půjčka. Velký vliv na produkt, zda je ziskový či ne, má delikvence, která je nejvyšší v prvním roce splácení. Na delikventní smlouvy si leasingová společnost tvoří opravné položky a v prvotní fázi schvalování je u některých produktů povinné pojištění, které je součástí daného produktu. Oddělení plánování a controllingu má na starosti sledování jednotlivých produktových linií. Kontroluje a vyhodnocuje, zda jsou produkty ziskové. Hlavním úkolem je sledování profitability produktů. Závěrem lze říci, že je leasingová společnost v plánování, nastavování plánů a jejich implementace úspěšná. Výsledkem jsou ziskové produkty ze všech produktových linií, největší tržní podíl vykazují automobily, které tvoří hvězdu společnosti. V případě, že je produkt nerentabilní, tak je po určité době zrušen nebo dochází k nahrazení jiným produktem. Likvidita se ve velké míře nesleduje, protože leasingová společnost je ve vlastnictví nadnárodní společnosti.cze
dc.format78 s., 5 s. obr. příloh
dc.format78 s., 5 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPlánovánícze
dc.subjectproduktové liniecze
dc.subjectúroková míracze
dc.subjectplatební delikvencecze
dc.subjectleasingová společnostcze
dc.subjectanalýza.cze
dc.subjectPlanningeng
dc.subjectproduct lineeng
dc.subjectinterest rateeng
dc.subjectpayment delinquencyeng
dc.subjectthe leasing company analysis.eng
dc.titleEkonomika a finanční plánování leasingové společnosticze
dc.title.alternativeEconomics and financial leasing companies planningeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag11938
dc.description.abstract-translatedPlanning is a very important manager work which is necessary for governing and functioning every society. The aim of this diploma paper is to analyse the system of financial plans, define planning of society, whether it is effective and reliable, describe setting short run and long run plans. For these case study was chosen a leasing company which plans on the base of accountancy of international standards, the medium - term plan and at that time also the contemporary plan is checked. The medium - term plan relates with expenses and profits. The plan is effected by the market share, environment and the market competition. The leasing company planes for three forefronts - cars, consumer goods and direct loans. Significant influence on the product, if it is profitable or not, has delinquency, which is the highest in the first year of the repayment. The company creates provisions for delinquent contracts. In the first phase of ratification insurance some products is necessary to be a part of the products. The Planning department and Department of Control are in charge of following forefronts of individual product. Conclude that the leasing company is in its planning and implementation successful. Profitable products of all product forefronts are the result. Cars, with their highest position in the market, are the star of the company. Nonprofitable products are cancelled and there are substituted by other products. Liquidity is not followed much because the company is owned by a multinational company.eng
dc.date.accepted2010-06-18
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam